Zobrazit minimální záznam

School Board in the management of school
dc.contributor.advisorTrunda, Jiří
dc.creatorSchafferhansová, Miroslava
dc.date.accessioned2017-05-26T08:40:44Z
dc.date.available2017-05-26T08:40:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61610
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo zjistit, do jaké míry a v jakých oblastech školská rada ovlivňuje řídící práci ředitele školy. Dílčím cílem bylo specifikovat problematické oblasti vzájemného vztahu z pohledu ředitele školy a navrhnout, jak jejich účinky zmírnit nebo odstranit. Respondenty empirického výzkumu metodou dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byli ředitelé základních a středních škol zřizovaných Středočeským krajem. Záměrem výzkumného šetření bylo získat co nejkomplexnější popis vztahu mezi školskou radou a systémem řízení školy. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání způsobů a dalších možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla ke zkvalitnění řídící práce ředitele školy. Lze je rovněž použít jako podklad pro efektivnější fungování samotné školské rady. Výsledky šetření může využít i zřizovatel škol jako příležitost ke zlepšení podmínek pro práci managementu školy. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, ředitel školy, systém řízení, školský management, správa školy, zřizovatel školycs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to determine to what extent and in what areas the school board controls affects the work of the school principal. The operational objective was to specify the problematic areas of the relationship from the perspective of the school principal and suggest how their effects mitigated or eliminated. Respondents of empirical research using questionnaires and semi-structured interviews were directors of elementary and secondary schools, established by the Central Bohemia Region. The aim of the research was to obtain the most comprehensive description of the relationship between the school board and school management system. The results of the survey can be used in particular to seek ways and other opportunities for cooperation between the school principal and the school board so that their actions helped to improve the quality of management of the school principal. They can also be used as a basis for more efficient operation of the School Board itself. The survey results can be used and founder of the school as an oportunity to improve the working conditions of school management. KEYWORDS school board, school principal, management system, school management, school administration, founder of the schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectškolská radacs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectsystém řízenícs_CZ
dc.subjectškolský managementcs_CZ
dc.subjectspráva školycs_CZ
dc.subjectzřizovatel školycs_CZ
dc.subjectschool boarden_US
dc.subjectschool principalen_US
dc.subjectmanagement systemen_US
dc.subjectschool managementen_US
dc.subjectschool administrationen_US
dc.subjectfounder of the schoolen_US
dc.titleŠkolská rada v systému řízení školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-09
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148122
dc.title.translatedSchool Board in the management of schoolen_US
dc.contributor.refereeKitzberger, Jindřich
dc.identifier.aleph001851744
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce bylo zjistit, do jaké míry a v jakých oblastech školská rada ovlivňuje řídící práci ředitele školy. Dílčím cílem bylo specifikovat problematické oblasti vzájemného vztahu z pohledu ředitele školy a navrhnout, jak jejich účinky zmírnit nebo odstranit. Respondenty empirického výzkumu metodou dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byli ředitelé základních a středních škol zřizovaných Středočeským krajem. Záměrem výzkumného šetření bylo získat co nejkomplexnější popis vztahu mezi školskou radou a systémem řízení školy. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání způsobů a dalších možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla ke zkvalitnění řídící práce ředitele školy. Lze je rovněž použít jako podklad pro efektivnější fungování samotné školské rady. Výsledky šetření může využít i zřizovatel škol jako příležitost ke zlepšení podmínek pro práci managementu školy. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, ředitel školy, systém řízení, školský management, správa školy, zřizovatel školycs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to determine to what extent and in what areas the school board controls affects the work of the school principal. The operational objective was to specify the problematic areas of the relationship from the perspective of the school principal and suggest how their effects mitigated or eliminated. Respondents of empirical research using questionnaires and semi-structured interviews were directors of elementary and secondary schools, established by the Central Bohemia Region. The aim of the research was to obtain the most comprehensive description of the relationship between the school board and school management system. The results of the survey can be used in particular to seek ways and other opportunities for cooperation between the school principal and the school board so that their actions helped to improve the quality of management of the school principal. They can also be used as a basis for more efficient operation of the School Board itself. The survey results can be used and founder of the school as an oportunity to improve the working conditions of school management. KEYWORDS school board, school principal, management system, school management, school administration, founder of the schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990018517440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV