Prostorová orientace a samostatný pohyb dětí se zrakovým a kombinovaným postižením v raném věku
Orientation and mobility of children with visual and multiple disabilities in early childhood
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60813Identifikátory
SIS: 118780
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Květoňová, Lea
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
19. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
zrakové postižení, kombinované postižení, prostorová orientace a samostatný pohyb (PO SP), raný věk, raná péče, rodinaKlíčová slova (anglicky)
visual impairment, multiple disability, orientation and mobility (O&M), early childhood, early intervention, familyTato práce se zabývá prostorovou orientací a samostatným pohybem (PO SP) u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením v raném věku. Podává základní informace o jedincích se zrakovým a kombinovaným postižení, raném věku, rané péči, PO SP, o významu rodiny a možnostech podpory raného učení. Největší pozornost je věnována oblastem učení PO SP v raném věku a pomůckám PO SP určeným dětem. Dále se zabývá situací v oblasti PO SP u dětí v raném věku v České republice.
This thesis deals with orientation and mobility (O&M) of children with visual and multiple disabilities in early childhood years. It provides basic information about individuals with visual and multiple disabilities, about early childhood, about early intervention, about O&M, about importance of family and about possibilities of support in early learning. The main attention is focused on content areas of O&M in early childhood years and devices O&M for children. It also deals with the situation in the sphere of O&M for children in early childhood in the Czech Republic.