Vybrané aspekty chovů zvířat na základních školách
Selected Aspects of Animal Breeding at Primary Schools
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60390Identifikátory
SIS: 131725
Katalog UK: 990015574550106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Oponent práce
Andreska, Jan
Hanel, Lubomír
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
6. 2. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Základní školy, chov zvířatKlíčová slova (anglicky)
Primary schools, animals, breedingNázev Vybrané aspekty chovů zvířat na základních školách Abstrakt Obsah této rigorózní práce vychází z výsledků mé diplomové práce. Pojednává o nejproblematičtějších částech zařizování školního chovu. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury a rozhovorů. Zaměřuje se na historii a současnost chovatelství, na význam chovatelství ve školách. Druhá část je zaměřena na praxi. Zpracovává přehledně, a pro potřeby pedagogů, nejzásadnější aspekty školních chovů. Především se jedná o relativně komplikovanou legislativu v oblasti zájmových chovů, která často odrazuje pedagogy od chovatelství. Další kapitola obsahuje informace o zdravotních rizicích chovů pro žáky, zvláště o alergiích a fobiích. Problematika volby vhodných zvířat včetně doporučených druhů je tématem kapitoly následující. Poslední kapitola je ukázkou přirozeného poznávání přírody v díle Geralda Durrella a inspirací pro práci s textem ve výuce.
Title Selected Aspects of Animal Breeding at Primary Schools Abstract Content of the work is based on my diploma thesis. It is focused on the most problematic parts of a settlement of school breeding. The theoretical part of my thesis is based on a study of specialized literature and interview. It describes history and present state of breeding, especially school breeding. The second part of the thesis is devoted to the basis of school breedings. First of all, there is a survey of a complicated legislation in the field of interest breeding, which discourages teachers from breeding. The next chapter contains information concerning health hazards for students, especially about allergy and phobias. That is why a special attention is focused on problems of suitable species for school breeding in the next chapter. The last chapter contains inspiration for teachers in writing of Gerald Durrell.
