Zobrazit minimální záznam

Applied cognitive behavioral analysis as an effective tool for the development of of communication skills and problem solving behavior in adolescents diagnosed with Asperger Syndrome
dc.creatorSpilka, Ivo
dc.date.accessioned2020-11-26T19:41:38Z
dc.date.available2020-11-26T19:41:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60379
dc.description.abstractThis Rigorosum Thesis work puts mind to questions how to effectively work with adolescents they were diagnosed with Aspereger's Syndrome. Based on author-led concrete development project, it proves the high efficiency of cognitive behavior techniques for the social learning and the training and improvement of communication skills or additionally for problem behavior solving. Together with those frequently used tools it shows other opportunities how to raise efficiency - especially of Kaizen principles application and of some Neuro-Linguistic- Programming techniques. Theoretical starting points are Structured Learning principles, Applied Behavior Analysis or more precisely Cognitive Behavior Therapy tools, Kirkpatrick four- level model of training processes effectiveness measurement, especially focused on the third level that means target group behavior changes on the daily basis, and Kaizen as a maker of extensive changes through continuous improvement which is frequently used so far for continuous improvement in industry. The efficiency of the author developed and led project is certified by 360degree feedback based on the competence model of one concrete secondary grammar school in Czech Republic which is opening to integrate students with diagnosed autistic spectrum disorders.en_US
dc.description.abstractTato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subject360degree feedbacken_US
dc.subjectApplied Cognitive-Behavior Analysisen_US
dc.subjectAspereger's Syndromeen_US
dc.subjectCognitive Behavior Therapyen_US
dc.subjectCompetence Modelen_US
dc.subjectKaizenen_US
dc.subjectKirkpatrick four-level model of learning processes effectiveness measurementen_US
dc.subjectNeuro-Linguistic-Programmingen_US
dc.subjectStructured Learning Theoryen_US
dc.subject360o zpětná vazbacs_CZ
dc.subjectaplikovaná kognitivně-behaviorální analýzacs_CZ
dc.subjectAspergerův syndromcs_CZ
dc.subjectKaizencs_CZ
dc.subjectKirkpatrikův čtyřstupňový model měření efektivity rozvojových aktivit,kognitivně behaviorální technikycs_CZ
dc.subjectkompetenční modelycs_CZ
dc.subjectneurolingvistické programovánícs_CZ
dc.subjectstrukturované učenícs_CZ
dc.titleAplikovaná kognitivně-behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromemcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-04
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId127096
dc.title.translatedApplied cognitive behavioral analysis as an effective tool for the development of of communication skills and problem solving behavior in adolescents diagnosed with Asperger Syndromeen_US
dc.contributor.refereeŠiška, Jan
dc.contributor.refereeValešová Malecová, Barbara
dc.identifier.aleph001557934
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.cs_CZ
uk.abstract.enThis Rigorosum Thesis work puts mind to questions how to effectively work with adolescents they were diagnosed with Aspereger's Syndrome. Based on author-led concrete development project, it proves the high efficiency of cognitive behavior techniques for the social learning and the training and improvement of communication skills or additionally for problem behavior solving. Together with those frequently used tools it shows other opportunities how to raise efficiency - especially of Kaizen principles application and of some Neuro-Linguistic- Programming techniques. Theoretical starting points are Structured Learning principles, Applied Behavior Analysis or more precisely Cognitive Behavior Therapy tools, Kirkpatrick four- level model of training processes effectiveness measurement, especially focused on the third level that means target group behavior changes on the daily basis, and Kaizen as a maker of extensive changes through continuous improvement which is frequently used so far for continuous improvement in industry. The efficiency of the author developed and led project is certified by 360degree feedback based on the competence model of one concrete secondary grammar school in Czech Republic which is opening to integrate students with diagnosed autistic spectrum disorders.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeN
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015579340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV