Nové funkce škol v obcích ovlivněných suburbanizací
New functions of schools in the regions influenced by sub-urbanization
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60357Identifiers
Study Information System: 134996
CU Caralogue: 990016027940106986
Collections
- Kvalifikační práce [19969]
Author
Advisor
Referee
Trunda, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Pospolitost, komunita, komunitní škola, komunitní funkce školy, suburbanizaceKeywords (English)
Commune, community, community school, community function of school, suburbanizationZávěrečná práce se zabývá proměnou sociálních podmínek v oblastech zasažených prudkým rozvojem výstavby na periferiích hlavního města a v prstencích okolo velkých měst. Popisuje nové aspekty, které vnáší suburbanizace do kvality života v obcích, jaké se v tomto smyslu nabízejí rozvojové strategie obcí a jaké nové funkce v nich přináleží škole. Předmětem deskriptivního výzkumu je stav poskytování služeb komunitního charakteru, funkce školy, negativní jevy v souvislosti se suburbanizací, apod. Hlavním cílem závěrečné práce je zodpovězení výzkumné otázky: "Jaké nové funkce vyplývají pro školu v souvislosti se stěhováním obyvatelstva z měst na jejich okraj?"
The thesis deals with a change of social conditions in areas affected by a rapid building development in the outskirts of the capital city and around big towns. It describes new aspects of life quality in municipalities caused by the suburbanization; it addresses new development strategies of the municipalities and new functions that fall within schools' authority. The descriptive survey examines the current state of affairs with regard to the offer of community services, the function of school, negative effects connected with the suburbanization, etc. The main objective of the thesis is to answer the question: "What new school functions result from the citizen migration from city centres to city outskirts?"