Zobrazit minimální záznam

Using of ICT in school by executives
dc.contributor.advisorSvoboda, Petr
dc.creatorJerhot, Petr
dc.date.accessioned2017-05-18T12:55:05Z
dc.date.available2017-05-18T12:55:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60172
dc.description.abstractIn this work I have dealt with information and communications technology (ICT) at elementary and high schools and its use by headteachers. In the first chapter I have described the softeare used at schools and diferent types of licensing. Then I have focused on e-learning and various options of electronic communication, including its application by school management. I carried out an empirical research with two goals. Firstly, to compare ICT situation in addressed schools with the state in the year 2009; the 2009 situation was recorded by Czech school inspection in its report ICT Standards at Elementary Schools in CR. The second aim was to compare schools in Prague, South Bohemian District and District Vysočina with regard to use of ICT. The research was carried out in January and February 2013 using electronic questionnaire. I verified that computer technology facilities at schools improved (average number of students on one computer was reduced). The research proved that headteachers prefer proprietary Microsoft software to freeware alternatives and that they predominately use registration programme Bakalář. It was proven that all computers in addressed schools have high-speed internet connection, all schools have web presentations and they use electronic mail for inner and outer communication....en_US
dc.description.abstractV této práci jsme se zabývali informačními a komunikačními technologiemi na základních a středních školách a jejich využitím vedoucími pracovníky ve školství. V první kapitole jsme popsali software, který je ve vzdělávacích institucích používán, a způsoby jeho licencování. Dále jsme se soustředili na problematiku e-learningu a možnosti elektronické komunikace, včetně jejího využití školským managementem. Provedli jsme empirické šetření, jehož cílem bylo jednak porovnat situaci v oblasti ICT na oslovených školách se stavem v roce 2009 zachyceným metodickou zprávou České školní inspekce Úroveň ICT v základních školách v ČR a jednak srovnat z hlediska využití ICT školy v Praze, Jihočeském kraji a Kraji Vysočina. Šetření proběhlo v lednu a únoru roku 2013 formou elektronického dotazníku. Ověřili jsme, že vybavenost škol výpočetní technikou se zlepšila (snížil se průměrný počet žáků na jeden počítač). Prokázalo se, že ředitelé dávají přednost proprietárnímu softwaru firmy Microsoft před freewarovými alternativami a že mezi evidenčními programy převažuje systém Bakaláři. Dále se prokázalo, že veškeré počítače v oslovených vzdělávacích institucích jsou připojeny k vysokorychlostnímu internetu, že všechny školy mají webové prezentace a že pro vnější i vnitřní komunikaci používají elektronickou poštu....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinformační a komunikační technologiecs_CZ
dc.subjectlicencování softwarucs_CZ
dc.subjectpočítačové programy ve školstvícs_CZ
dc.subjectmanagement školycs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjecte-learningcs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectintranetcs_CZ
dc.subjectinformation and communication technologyen_US
dc.subjectsoftware licensingen_US
dc.subjectcomputer programs in educationen_US
dc.subjectmanagement schoolen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjecte-learningen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectintraneten_US
dc.titleVyužití ICT ve škole s přihlédnutím k práci vedoucího pracovníkacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId136934
dc.title.translatedUsing of ICT in school by executivesen_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
dc.identifier.aleph001622751
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csV této práci jsme se zabývali informačními a komunikačními technologiemi na základních a středních školách a jejich využitím vedoucími pracovníky ve školství. V první kapitole jsme popsali software, který je ve vzdělávacích institucích používán, a způsoby jeho licencování. Dále jsme se soustředili na problematiku e-learningu a možnosti elektronické komunikace, včetně jejího využití školským managementem. Provedli jsme empirické šetření, jehož cílem bylo jednak porovnat situaci v oblasti ICT na oslovených školách se stavem v roce 2009 zachyceným metodickou zprávou České školní inspekce Úroveň ICT v základních školách v ČR a jednak srovnat z hlediska využití ICT školy v Praze, Jihočeském kraji a Kraji Vysočina. Šetření proběhlo v lednu a únoru roku 2013 formou elektronického dotazníku. Ověřili jsme, že vybavenost škol výpočetní technikou se zlepšila (snížil se průměrný počet žáků na jeden počítač). Prokázalo se, že ředitelé dávají přednost proprietárnímu softwaru firmy Microsoft před freewarovými alternativami a že mezi evidenčními programy převažuje systém Bakaláři. Dále se prokázalo, že veškeré počítače v oslovených vzdělávacích institucích jsou připojeny k vysokorychlostnímu internetu, že všechny školy mají webové prezentace a že pro vnější i vnitřní komunikaci používají elektronickou poštu....cs_CZ
uk.abstract.enIn this work I have dealt with information and communications technology (ICT) at elementary and high schools and its use by headteachers. In the first chapter I have described the softeare used at schools and diferent types of licensing. Then I have focused on e-learning and various options of electronic communication, including its application by school management. I carried out an empirical research with two goals. Firstly, to compare ICT situation in addressed schools with the state in the year 2009; the 2009 situation was recorded by Czech school inspection in its report ICT Standards at Elementary Schools in CR. The second aim was to compare schools in Prague, South Bohemian District and District Vysočina with regard to use of ICT. The research was carried out in January and February 2013 using electronic questionnaire. I verified that computer technology facilities at schools improved (average number of students on one computer was reduced). The research proved that headteachers prefer proprietary Microsoft software to freeware alternatives and that they predominately use registration programme Bakalář. It was proven that all computers in addressed schools have high-speed internet connection, all schools have web presentations and they use electronic mail for inner and outer communication....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990016227510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV