Tvořivě výrazové aktivity ve výuce na 1.st. ZŠ (se zaměřením na výtvarnou výchovu jako integrující disciplínu)
Expressive and creatrive activities in primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59937Identifiers
Study Information System: 126335
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Consultant
Jakubcová Hajdušková, Lucie
Referee
Novotná, Magdalena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
kompetence učitelů, motivace a aktivita žáků, prožitkové učení, výtvarná výchova, tvořivost, expresivita, vzdělávací program, realita školní praxeKeywords (English)
teaching competencies, motivation and activity of pupils, art education, creativity, expressivity, educational policy, school situationKarlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Čj: Práce by měla přispět k rozvoji pedagogických kompetencí učitelů na 1. st. ZŠ. Konkrétně by mohla být vodítkem při plánování výuky výtvarné výchovy formou integrovaných výukových celků, neboť obsahuje praxí ověřené postupy a aktivity potřebné k rozvoji tvořivosti a výrazovosti. Tato práce využívá potenciálu dalších výukových předmětů, které rozvíjejí kreativitu a expresivitu - dramatické výchovy, hudební a literární výchovy. Autorka práce by chtěla prostřednictvím své diplomové práce pomoci jak začínajícím pedagogům, tak i pedagogům s delší výukovou praxí, kteří by rádi pozměnili svůj dosavadní způsob výuky předmětu Výtvarná výchova.
Karlova Univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ved. práce: PaedDr. Hazuková Helena Vypracovala: Picmausová Daniela, 5 KS Abstrakt v Aj: Thesis should contribute to the development of teaching competence of teachers at elementary school. Specifically, it could be a guide in planning of teaching of art design education in the form of integrated learning units, since it contains methods and activities which are needed to develop a creativity and expression. This thesis uses a potential of other teaching subjects which develop creativity and expressiveness-dramatic education, musical and literary education. Through this thesis the author would like to help both teachers-beginners as well as educators with a longer teaching practice, who would like to modify their up-to-now method of teaching of Art education.