dc.contributor.advisor | Kitzbergerová, Leonora | |
dc.creator | Milerová, Helena | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T13:48:16Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T13:48:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59923 | |
dc.description.abstract | Řešeným tématem diplomové práce je Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby. Učitel výtvarné výchovy je dávám do souvislosti s kurátorem výstavy, s kurátorskou činností. Kurátor výstavy je relativně nová profesní rovina, velmi podstatná především pro současné výtvarné umění. Teoretická část práce konfrontuje činnosti pedagoga a kurátora výstavy a hledá nové pole významů dvou prostředí, jež spojuje výtvarné umění. Zájmem je zda vůbec a nakolik se profese výtvarného pedagoga a kurátora potkávají, zda se v jejich pracovní náplni najdou společné momenty. Tento hlubší obsah během studia objevuji a popisuji. Následným zájmem je prezentace žákovské tvorby, a to zda znamená důležitou součást činnosti výtvarného pedagoga, na kterou klade důraz a jaké kroky v rámci ní podniká. Dále také jaký je učitelův postoj k výstavám a dalším formám prezentace žákovských prací. V části výchovně vzdělávací se studenti gymnázia seznamují s možnostmi a okolnostmi prezentace jejich vlastních výtvarných prací, seznamují se s pozadím výstavního projektu. Na základě poznatků z teorie a dějin výtvarného umění, konkrétně konceptuálního umění jsou vytvořeny výtvarné práce, které jsou dále uplatněny pro výstavu. Z didaktického hlediska je uplatněna výstava jako vzdělávací prvek výuky. Výsledným... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Researched topic of the thesis is The role of art teacher education focused on the presentation of art works. Art teacher is given in context to the curator of the exhibition, the curatorial activities. Curator of the exhibition is a relatively new professional level, very important especially for contemporary art. The theoretical part of the work confronts profession of educator and curator of the exhibition. It searchs for a new fields of two environment meanings that combines art. Interest is whether and how the profession of the teacher and curator of visual encounter is met. I search and describe this during studies. Subsequent interest is the presentation of pupils' work, and whether it is an important part of the activity of fine art teacher, looking for steps it goes through. As well as what the teacher's attitude towards exhibitions and other forms of presentation of pupils' work. Educated high school students are familiar with the possibilities and circumstances presenting their own works of art, learn about the background of the exhibition project. On the basis of the theory and history of art, conceptual art are the art works created and then are applied for the exhibition. From the didactic point of view exhibition is an educational component of learning. Of the findings, supported by... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | curator | en_US |
dc.subject | school art work | en_US |
dc.subject | art piece | en_US |
dc.subject | presentation | en_US |
dc.subject | creating | en_US |
dc.subject | exhibition | en_US |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | kurátor | cs_CZ |
dc.subject | školní výtvarná práce | cs_CZ |
dc.subject | umělecké dílo | cs_CZ |
dc.subject | prezentace | cs_CZ |
dc.subject | tvorba | cs_CZ |
dc.subject | výstava | cs_CZ |
dc.title | Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-19 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 95803 | |
dc.title.translated | Role of art education teacher focusing the presentation of school creative production | en_US |
dc.contributor.referee | Fulková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001610104 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Řešeným tématem diplomové práce je Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby. Učitel výtvarné výchovy je dávám do souvislosti s kurátorem výstavy, s kurátorskou činností. Kurátor výstavy je relativně nová profesní rovina, velmi podstatná především pro současné výtvarné umění. Teoretická část práce konfrontuje činnosti pedagoga a kurátora výstavy a hledá nové pole významů dvou prostředí, jež spojuje výtvarné umění. Zájmem je zda vůbec a nakolik se profese výtvarného pedagoga a kurátora potkávají, zda se v jejich pracovní náplni najdou společné momenty. Tento hlubší obsah během studia objevuji a popisuji. Následným zájmem je prezentace žákovské tvorby, a to zda znamená důležitou součást činnosti výtvarného pedagoga, na kterou klade důraz a jaké kroky v rámci ní podniká. Dále také jaký je učitelův postoj k výstavám a dalším formám prezentace žákovských prací. V části výchovně vzdělávací se studenti gymnázia seznamují s možnostmi a okolnostmi prezentace jejich vlastních výtvarných prací, seznamují se s pozadím výstavního projektu. Na základě poznatků z teorie a dějin výtvarného umění, konkrétně konceptuálního umění jsou vytvořeny výtvarné práce, které jsou dále uplatněny pro výstavu. Z didaktického hlediska je uplatněna výstava jako vzdělávací prvek výuky. Výsledným... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Researched topic of the thesis is The role of art teacher education focused on the presentation of art works. Art teacher is given in context to the curator of the exhibition, the curatorial activities. Curator of the exhibition is a relatively new professional level, very important especially for contemporary art. The theoretical part of the work confronts profession of educator and curator of the exhibition. It searchs for a new fields of two environment meanings that combines art. Interest is whether and how the profession of the teacher and curator of visual encounter is met. I search and describe this during studies. Subsequent interest is the presentation of pupils' work, and whether it is an important part of the activity of fine art teacher, looking for steps it goes through. As well as what the teacher's attitude towards exhibitions and other forms of presentation of pupils' work. Educated high school students are familiar with the possibilities and circumstances presenting their own works of art, learn about the background of the exhibition project. On the basis of the theory and history of art, conceptual art are the art works created and then are applied for the exhibition. From the didactic point of view exhibition is an educational component of learning. Of the findings, supported by... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Kottová, Karina | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990016101040106986 | |