Zobrazit minimální záznam

Simultaneous and sequential adoption of another language in the early phase (german language)
dc.contributor.advisorŠvermová, Dagmar
dc.creatorRamešová, Jana
dc.date.accessioned2020-11-26T21:14:39Z
dc.date.available2020-11-26T21:14:39Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59735
dc.description.abstractTitle: Simultaneous and sequential adoption of another language in the early phase (german language) Author: Mgr. et Bc. Jana Ramešová Department: Department of German Studies Supervisor: PaedDr. Dagmar Švermová Abstract The subject of examination of this rigorous work is the phenomenon of bilingualism. It particularly examines the early phase of adoption of another language. In the theoretical part, two forms of bilingualism are broken down in detail, and these differ from each other based on the criteria of the period when the additional language was adopted. Simultaneous bilingualism means adoption of a mother tongue and an additional language at the same time. The term sequential bilingualism is used to describe subsequent adoption of another language, which occurs after a mother tongue is adopted. Both of these forms are processed from the point of view of the scientific disciplines of psychology, pedagogy, psycholinguistics and neurobiology. Attention is focused on comparing both types of adoption of another language. The aim is to create a theoretical basis for the entire process, which occurs at pre- school and young school ages. The empirical part describes research regarding children who are located in or have just been through the early phases of sequential adoption of another language during...en_US
dc.description.abstractNázev práce: Simultánní a sekvenční osvojování si druhého jazyka v rané fázi (německý jazyk) Autor: Mgr. et Bc. Jana Ramešová Katedra: Katedra germanistiky Vedoucí rigorózní práce: PaedDr. Dagmar Švermová, katedra germanistiky PF UK Abstrakt Předmětem zkoumání této rigorózní práce je fenomén dvojjazyčnosti. Konkrétně je zkoumána raná fáze osvojování si dalšího jazyka. V teoretické části jsou podrobně rozpracované dvě formy dvojjazyčnosti, které se od sebe odlišují dle kritéria doby, kdy k osvojování dalšího jazyka došlo. Simultánní bilingvismus znamená souběžné osvojování si mateřského a jiného dalšího jazyka. Termínem sekvenční bilingvismus se označuje následné osvojování dalšího jazyka, ke kterému dochází až po osvojení mateřštiny. Obě tyto formy jsou rozpracovány z pohledu vědních disciplín psychologie, pedagogiky, psycholingvistiky a neurobiologie. Pozornost je zaměřena na srovnání obou způsobů osvojování si dalšího jazyka. Cílem je vytvořit teoretickou bázi celého procesu, který probíhá v předškolním a mladším školním věku. V empirické části je popsán výzkum dětí, které se nachází, nebo právě prošly ranou fází sekvenčního osvojování si dalšího jazyka v rámci návštěvy výchovně- vzdělávacího zařízení. Metodou zkoumání je anketa s rodiči těchto dětí, rozhovor s pedagogy, kteří se podílí na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjectadoption of another languageen_US
dc.subjectpre-school ageen_US
dc.subjectjung school ageen_US
dc.subjectto code a languageen_US
dc.subjectintercultural communicationen_US
dc.subjectdvojjazyčnostcs_CZ
dc.subjectosvojování si cizího jazykacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectukládání jazyka v mozkucs_CZ
dc.subjectinterkulturní komunikacecs_CZ
dc.titleSimultánní a sekvenční osvojování si druhého jazyka v rané fázi (německý jazyk)cs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119982
dc.title.translatedSimultaneous and sequential adoption of another language in the early phase (german language)en_US
dc.contributor.refereeBučková, Tamara
dc.identifier.aleph001622679
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - German languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: Simultánní a sekvenční osvojování si druhého jazyka v rané fázi (německý jazyk) Autor: Mgr. et Bc. Jana Ramešová Katedra: Katedra germanistiky Vedoucí rigorózní práce: PaedDr. Dagmar Švermová, katedra germanistiky PF UK Abstrakt Předmětem zkoumání této rigorózní práce je fenomén dvojjazyčnosti. Konkrétně je zkoumána raná fáze osvojování si dalšího jazyka. V teoretické části jsou podrobně rozpracované dvě formy dvojjazyčnosti, které se od sebe odlišují dle kritéria doby, kdy k osvojování dalšího jazyka došlo. Simultánní bilingvismus znamená souběžné osvojování si mateřského a jiného dalšího jazyka. Termínem sekvenční bilingvismus se označuje následné osvojování dalšího jazyka, ke kterému dochází až po osvojení mateřštiny. Obě tyto formy jsou rozpracovány z pohledu vědních disciplín psychologie, pedagogiky, psycholingvistiky a neurobiologie. Pozornost je zaměřena na srovnání obou způsobů osvojování si dalšího jazyka. Cílem je vytvořit teoretickou bázi celého procesu, který probíhá v předškolním a mladším školním věku. V empirické části je popsán výzkum dětí, které se nachází, nebo právě prošly ranou fází sekvenčního osvojování si dalšího jazyka v rámci návštěvy výchovně- vzdělávacího zařízení. Metodou zkoumání je anketa s rodiči těchto dětí, rozhovor s pedagogy, kteří se podílí na...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Simultaneous and sequential adoption of another language in the early phase (german language) Author: Mgr. et Bc. Jana Ramešová Department: Department of German Studies Supervisor: PaedDr. Dagmar Švermová Abstract The subject of examination of this rigorous work is the phenomenon of bilingualism. It particularly examines the early phase of adoption of another language. In the theoretical part, two forms of bilingualism are broken down in detail, and these differ from each other based on the criteria of the period when the additional language was adopted. Simultaneous bilingualism means adoption of a mother tongue and an additional language at the same time. The term sequential bilingualism is used to describe subsequent adoption of another language, which occurs after a mother tongue is adopted. Both of these forms are processed from the point of view of the scientific disciplines of psychology, pedagogy, psycholinguistics and neurobiology. Attention is focused on comparing both types of adoption of another language. The aim is to create a theoretical basis for the entire process, which occurs at pre- school and young school ages. The empirical part describes research regarding children who are located in or have just been through the early phases of sequential adoption of another language during...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016226790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV