Tvorba ukázkových a cvičných příkladů pro práci s programem AutoCAD v 2D
Creation of demonstration and practice examples for working with AutoCAD in 2D
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59703Identifiers
Study Information System: 136392
Collections
- Kvalifikační práce [18629]
Author
Advisor
Referee
Vaňková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Technical and Information Education Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
AutoCAD, cvičné příklady, výkladové příklady, video-tutoriálKeywords (English)
AutoCAD, explanatory examples, test examples, videotutorialTématem této bakalářské práce je aktivní podpora technické výuky pro práci ve 2D prostředí programu AutoCAD formou cvičných a výukových příkladů. V teoretické části je analýza dostupné literatury, která je vybrána záměrně pro seznámení i pokročilejší tvorbu s programem AutoCAD, popis všeobecných požadavků pro žáky, popis pracovních listů a video-tutoriálů. V praktické části se nachází soubor cvičných a výkladových příkladů s vypracovanými postupy řešení a také příklady dělené dle obtížnosti. Ke každému příkladu je utvořen namluvený video-tutoriál pro ověření, či naučení správné tvorby v programu. Cílem práce je ověřit vhodnost příkladů (video-tutoriálů) a získat zpětnou vazbu od žáků a navrhnout možné úpravy.
The topic of this bachelor thesis is an active support of technical teaching for working in 2D AutoCAD through training and tutorial examples. In the teoretical part there is an analysis of the available literature, which is chosen deliberately for familiarization and advanced formation with AutoCAD, a description of the general requirements for pupils, a description of worksheets and video tutorials. The practical part is a set of training and expository examples with documented procedures and examples divided by difficulty. For each example is formed narrated video tutorial for verification, or learning the correct formation of the program. The aim of this thesis is to verify the suitability of examples (video tutorial), to get feedback from the students and to suggest possible modifications.