Sportovní rybářství v Praze a hlavní motivace k provozování této záliby
Sport Angling in Prague and Main Motivation for this Hobby
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59548Identifiers
Study Information System: 119290
Collections
- Kvalifikační práce [17868]
Author
Advisor
Referee
Andreska, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistry
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sportovní rybářství, ichtyofauna, PrahaKeywords (English)
angling, ichtyofauna, pragueVltava patří mezi hlavní toky v Čechách. Vzniká soutokem Teplé a Studené Vltavy na Šumavě. V diplomové práci jsem se zabývala analýzou úseku pražské Vltavy s ohledem na kvalitu vodního prostředí a zdejší ichtyofaunu. Zmíněna je historie sportovního rybářství v Praze i současný stav rybářských revírů. Podrobněji je hodnoceno rybaření na revírech Botič 2 (ÚN Hostivař) a Vltava 5. Zde jsem podrobně sledovala úlovky konkrétních druhů ryb za určité období. Dále byla zpracována pomocí ankety motivace k rybaření mezi sportovními rybáři a znalosti studentů na vybraných středních školách na téma "Ryby". V závěru jsou připraveny náměty (teoretické i praktické) jako náplň schůzek dětského rybářského kroužku během celého školního roku. Klíčová slova: Vltava, rybolov, úlovky, motivace, žáci
My thesis is called "Sport fishery in Prague and the main motivation for this hobby". The Vltava river belongs to the main rivers in Czech Republic. It begins its flow when the Warm Vltava and the Cold Vltava join is the Šumava mountains. In my thesis I occupied with the analysis the Prague's part of the Vltava river. I concentrated to the quality of the water and local ichtyofauna. There is mentioned the history of the fishery in Prague and current situation of the fish territory. In detail there is watched the fisgery at the territories Botič 2 (ÚN Hostivař) and Vltava 5. Here I watched the catches of the specific fish's species in the fixed period. Using the survey I found out the motivation for the fishery and student's knowledge of the "Fishes" at the chosen secondary schools. At the end I prepared themes (theoretic and practical) as a content of the kid's fishery society for the whole school year. Key words: The Vltava river, fishery, fish catches, motivation, students