dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Borová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-18T10:20:30Z | |
dc.date.available | 2017-05-18T10:20:30Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59538 | |
dc.description.abstract | My thesis is focused on gifted students of primary school. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of several chapters which describe the talent, the identification of gifted students, methods and forms of work in education and gifted pupils in regular primary school classroom. Furthermore, I mainly deal with the education of gifted children, individual approach to these children in education, support for families and schools. In the practical part, on the basis of qualitative research I propose a model of instructional strategies for specific gifted pupil, which should help to natural and accelerated development. | en_US |
dc.description.abstract | V mé diplomové práci se zabývám tématem nadaných žáků na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretickou část tvoří několik kapitol, ve kterých popisuji nadání, identifikaci nadaných žáků, metody a formy práce ve vzdělávacím procesu a nadaného žáka v běžné třídě základní školy. Dále se hlavně zabývám vzděláváním nadaných dětí, individuálním přístupem k těmto dětem ve výuce, podporou rodiny a školy. V praktické části na základě kvalitativního výzkumu navrhuji vzdělávací strategii pro konkrétního nadaného žáka, který by měl pomoci přirozenému a akcelerovanému vývoji. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nadání | cs_CZ |
dc.subject | talent | cs_CZ |
dc.subject | identifikace nadaného žáka | cs_CZ |
dc.subject | formy a metody práce | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací strategie | cs_CZ |
dc.subject | talent | en_US |
dc.subject | identification of gifted pupil | en_US |
dc.subject | forms and methods of work | en_US |
dc.subject | educational strategies | en_US |
dc.title | Nadaný žák na 1. st. ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-04 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 119435 | |
dc.title.translated | Gifted pupil of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Krčmářová, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 001621823 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V mé diplomové práci se zabývám tématem nadaných žáků na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretickou část tvoří několik kapitol, ve kterých popisuji nadání, identifikaci nadaných žáků, metody a formy práce ve vzdělávacím procesu a nadaného žáka v běžné třídě základní školy. Dále se hlavně zabývám vzděláváním nadaných dětí, individuálním přístupem k těmto dětem ve výuce, podporou rodiny a školy. V praktické části na základě kvalitativního výzkumu navrhuji vzdělávací strategii pro konkrétního nadaného žáka, který by měl pomoci přirozenému a akcelerovanému vývoji. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My thesis is focused on gifted students of primary school. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of several chapters which describe the talent, the identification of gifted students, methods and forms of work in education and gifted pupils in regular primary school classroom. Furthermore, I mainly deal with the education of gifted children, individual approach to these children in education, support for families and schools. In the practical part, on the basis of qualitative research I propose a model of instructional strategies for specific gifted pupil, which should help to natural and accelerated development. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016218230106986 | |