Pohybové hry v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy aneb příroda nejlepší tělocvična
Motion games for pupils of the first stage of primary schools - nature is the best gym
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58833Identifiers
Study Information System: 106262
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Hrabinec, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
hra, pohybová hra, dítě, příroda, pohybKeywords (English)
game, movement game, child, nature, movementNÁZEV: Pohybové hry v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy aneb příroda nejlepší tělocvična. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá pohybovými hrami pro žáky prvního stupně základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji teorii pohybových her, jejich tříděním, významem a tomu, jak realizovat a organizovat hry. Rovněž se zaměřuji na využití pohybových her v přírodě ve školní tělesné výchově. V praktické části diplomové práce zjišťuji za pomoci dotazníků, jakým způsobem probíhá výuka pohybových her v rámci hodin tělesné výchovy v Praze. V průběhu realizace pohybových her provádím experiment a věnuji se metodice sestavení vlastních her v přírodě a jejímu ověření v praxi. Další výzkumnou metodou mé práce je rozhovor, který vedu s dětmi na základě prováděného experimentu. KLÍČOVÁ SLOVA: hra, pohybová hra, dítě, příroda, pohyb
TITLE: Motion games for pupils of the first stage of primary schools - nature is the best gym. ABSTRACT: This thesis deals with movement activities and games for pupils of primary school. In the theoretical part of my thesis I discuss classifications of movement activities and games, their meaning and how the games should be implemented and organized. I also focus on the use of movement activities and games in nature during the classes of physical education at schools. In the practical part I find out, with the help of a questionnaire, how classes of physical education are lead in Czech primary schools. While implementing movement activities and games in classes, I experimented with my own activity games, tried my own methods for their compilation and could, therefore, verify them in practice straight away. Another research described in my thesis was done through conversations with children which we had about the experiment performed. KEYWORDS: game, movement game, child, nature, movement