Integrace dětí s diabetem do společnosti se zaměřením na vzdělávání
The social intergation of children with diabetes with respect to educational process
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58831Identifikátory
SIS: 131360
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vančata, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
15. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
diabetes mellitus, inzulín, glukózaKlíčová slova (anglicky)
diabetes mellitus, insulin, glucosePředkládaná diplomová práce se zabývá integrací dětí s diabetem do společnosti se zaměřením na vzdělávání. Hlavním cílem této práce je upozornit na problémy a situace, se kterými se musí každodenně potýkat mnoho dětských pacientů s diabetem I. typu. Projekt by měl naučit spolužáky touto nemocí postižených dětí, jak svým spolužákům pomoci při některých komplikacích jejich onemocnění. Teoretická část práce je podkladem pro samotný projekt a praktická část se zabývá jednak samotným projektem, a dále dotazníkovým šetřením, jehož výsledky poukázaly na vhodnost zařazení tohoto projektu do výuky.
The presented diploma work deals with the integration of children with diabetes in the company with a focus on education. The main objective of this work is to highlight the problems and situations with which it must contend daily pediatric patients with type I diabetes. The project should teach classmates disabled children, how his friends help some complications of their disease. The theoretical part of the work is the basis for the project itself and the practical part deals with both the project itself and by questionnaire, the results pointed to the advisability of this project into the classroom.