Změny profesního sebepojetí učitelů po kurikulární reformě
Professional identity of the teachers under the current curricular reform
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58828Identifiers
Study Information System: 80412
CU Caralogue: 990015583540106986
Collections
- Kvalifikační práce [19966]
Author
Advisor
Consultant
Štech, Stanislav
Referee
Smetáčková, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
učitel, profesní sebepojetí, commitment, reforma kurikula, změny v profesním sebepojetí během reformy kurikula, změna commitmentu a reforma kurikula, učitelská profese, kvalitativní analýza rozhovorůKeywords (English)
teacher, commitment, curriculum change, changes in techar's commitmentafeter curriculim changes, profession of teacher, qualitative analysis of inteviewsTato diplomová práce se týká změn, které nastaly v profesním sebepojetí učitelů poté, co proběhla kurikulární reforma. Práce se opírá o oficiální dokumenty týkající se reformy, o literaturu o učitelské profesi a o studie týkající se změny tzv. učitelského commitmentu po zavedenízměny kurikula. Empirickou část práce tvoří analýza rozhovorů se sedmi učiteli a učitelkami.
This master thesis deals with changes in teacher's professional commitment after the Czech curriculum reform. This thesis works with official papers about reform, the papers about profession of teacher and articles connected with the professional commitment and with commitment changes. The empirical research focused on seven interviews with teachers from comprehensive schools.