Změny profesního sebepojetí učitelů po kurikulární reformě
Professional identity of the teachers under the current curricular reform
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58828Identifikátory
SIS: 80412
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Štech, Stanislav
Oponent práce
Smetáčková, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
15. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
učitel, profesní sebepojetí, commitment, reforma kurikula, změny v profesním sebepojetí během reformy kurikula, změna commitmentu a reforma kurikula, učitelská profese, kvalitativní analýza rozhovorůKlíčová slova (anglicky)
teacher, commitment, curriculum change, changes in techar's commitmentafeter curriculim changes, profession of teacher, qualitative analysis of inteviewsTato diplomová práce se týká změn, které nastaly v profesním sebepojetí učitelů poté, co proběhla kurikulární reforma. Práce se opírá o oficiální dokumenty týkající se reformy, o literaturu o učitelské profesi a o studie týkající se změny tzv. učitelského commitmentu po zavedenízměny kurikula. Empirickou část práce tvoří analýza rozhovorů se sedmi učiteli a učitelkami.
This master thesis deals with changes in teacher's professional commitment after the Czech curriculum reform. This thesis works with official papers about reform, the papers about profession of teacher and articles connected with the professional commitment and with commitment changes. The empirical research focused on seven interviews with teachers from comprehensive schools.