Zobrazit minimální záznam

Comparing the system of parliamentary elections in Czech Republic to Great Britain with focus on (parliamentary) election 2010
dc.contributor.advisorStracený, Josef
dc.creatorPedálová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-16T22:37:52Z
dc.date.available2017-05-16T22:37:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58825
dc.description.abstractKomparace systémů parlamentních voleb v České republice a Velké Británii se zaměřením na volby (do parlamentu) v roce 2010. KLÍČOVÁ SLOVA: komparace, volby, volební systém, poměrný systém, většinový systém, parlament. Tato práce se zaměřuje na srovnání voleb, volebního systému poměrného zastoupení, který je demonstrován na České republice s většinovým volebním systémem, který je uplatňován ve Velké Británii. Cílem práce je srovnat volby a volební systémy v obou zemích a analyzovat výsledky voleb v roce 2010. Text práce je rozdělen do šesti kapitol, které jsou členěny na dílčí podkapitoly. První kapitola je věnována volebnímu právu a postupnému rozšiřování volebního práva na stále větší okruh populace. Kapitola druhá srovnává volební systémy. Třetí kapitola se zabývá podmínkami pro účast ve volbách a následně podrobně rozebírá volební kampaně. Zvýšenou pozornost věnuje i tradičním volebním dnům v obou zemích. Kapitola čtvrtá je zaměřena na účast ve volbách a snaží se reflektovat nejvýznamnější faktory, které ovlivňují účast voličů ve volbách. Pátá, poslední kapitola podrobně popisuje předvolební období, konkrétně volební kampaně, a především pak analyzuje výsledky voleb.cs_CZ
dc.description.abstractComparing the system of parliamentary elections in Czech Republic to Great Britain with focus on (parliamentary) election 2010 KEY WORDS: comparing, election, electoral system, proportional system, majority system, parliament. This diploma thesis deals with comparing the election and the electoral systems of proportional representation, which is demonstrated by the Czech Republic, and the majority system, which is demonstrated by the United Kingdom. The aim of this work is to compare election and electoral systems in both countries and to analyze the results of the parliamentary elections 2010. The text is structured into six main chapters, which are divided into many sub- sections. The first chapter describes the differences in suffrage in parliamentary democracy. It also compares the two countries in regards to the gradual extension of suffrage caused by an increasing population range. The second chapter compares the electoral system of proportional representation with majority electoral system. The third chapter deals with the conditions for participation in elections. In addition, this chapter explains the rules of elections and announcement. Chapter four focuses on the participation in elections and seeks to reflect the most important factors that influence voter turnout in elections. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKomparace systémů parlamentních voleb v České republice a Velké Británii se zaměřením na volby (do parlamentu) v r. 2010cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-09
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121819
dc.title.translatedComparing the system of parliamentary elections in Czech Republic to Great Britain with focus on (parliamentary) election 2010en_US
dc.contributor.refereeHavlík, Radomír
dc.identifier.aleph001558960
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducation for Humanities, Philosophy and Ethics for High Schools and Collegesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství společenských věd, filozofie a etiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství společenských věd, filozofie a etiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
uk.degree-discipline.enEducation for Humanities, Philosophy and Ethics for High Schools and Collegesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKomparace systémů parlamentních voleb v České republice a Velké Británii se zaměřením na volby (do parlamentu) v roce 2010. KLÍČOVÁ SLOVA: komparace, volby, volební systém, poměrný systém, většinový systém, parlament. Tato práce se zaměřuje na srovnání voleb, volebního systému poměrného zastoupení, který je demonstrován na České republice s většinovým volebním systémem, který je uplatňován ve Velké Británii. Cílem práce je srovnat volby a volební systémy v obou zemích a analyzovat výsledky voleb v roce 2010. Text práce je rozdělen do šesti kapitol, které jsou členěny na dílčí podkapitoly. První kapitola je věnována volebnímu právu a postupnému rozšiřování volebního práva na stále větší okruh populace. Kapitola druhá srovnává volební systémy. Třetí kapitola se zabývá podmínkami pro účast ve volbách a následně podrobně rozebírá volební kampaně. Zvýšenou pozornost věnuje i tradičním volebním dnům v obou zemích. Kapitola čtvrtá je zaměřena na účast ve volbách a snaží se reflektovat nejvýznamnější faktory, které ovlivňují účast voličů ve volbách. Pátá, poslední kapitola podrobně popisuje předvolební období, konkrétně volební kampaně, a především pak analyzuje výsledky voleb.cs_CZ
uk.abstract.enComparing the system of parliamentary elections in Czech Republic to Great Britain with focus on (parliamentary) election 2010 KEY WORDS: comparing, election, electoral system, proportional system, majority system, parliament. This diploma thesis deals with comparing the election and the electoral systems of proportional representation, which is demonstrated by the Czech Republic, and the majority system, which is demonstrated by the United Kingdom. The aim of this work is to compare election and electoral systems in both countries and to analyze the results of the parliamentary elections 2010. The text is structured into six main chapters, which are divided into many sub- sections. The first chapter describes the differences in suffrage in parliamentary democracy. It also compares the two countries in regards to the gradual extension of suffrage caused by an increasing population range. The second chapter compares the electoral system of proportional representation with majority electoral system. The third chapter deals with the conditions for participation in elections. In addition, this chapter explains the rules of elections and announcement. Chapter four focuses on the participation in elections and seeks to reflect the most important factors that influence voter turnout in elections. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015589600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV