Show simple item record

Awareness of families regarding the methods of speech therapy prevention
dc.contributor.advisorDurdilová, Lucie
dc.creatorHroudová, Monika
dc.date.accessioned2017-05-16T22:03:17Z
dc.date.available2017-05-16T22:03:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58723
dc.description.abstractNÁZEV: Informovanost rodin o způsobech logopedické prevence AUTOR: Monika Hroudová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lucie Durdilová ANOTACE: Teoretická část bakalářské práce si klade za cíl za pomoci současné literatury, dosavadních poznatků a výzkumů vymezit základní pojmy související s logopedickou prevencí, popsat řečový vývoj dítěte, charakterizovat nejčastější formy narušené komunikační schopnosti objevující se u dětí předškolního věku a informovat o způsobech logopedické prevence, zejména primární (jakými způsoby mohou sami rodiče předcházet výskytu řečové vady u svých dětí již od nejútlejšího věku). Kvantitativním způsobem výzkumu, konkrétně formou dotazníku, bude zjišťována informovanost rodičů o možnostech prevence řečových vad, povědomí o řečovém vývoji dětí a spokojenost s dostupností a kvalitou materiálů na toto téma. Průzkum se bude zaměřovat výhradně na rodiče předškolních dětí ve věku 3 - 4 roky.cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Awareness of families regarding the methods of speech therapy prevention AUTHOR: Monika Hroudová DEPARTMENT: Department of Special pedagogy SUPERVISOR: Mgr. Lucie Durdilová ANNOTATION: The aim of the theoretical part of this bachelor's thesis is to describe basic concepts related to the prevention of speech impediments, by using current literature, existing knowledge and research, characterize the most common forms of comminication disorder that usually occur in preschool children and inform about ways of how to prevent speech disorders, mainly primary ones (How can parents prevent the occurrence of speech defects among their children from an earliest possible age). Awareness of parents of the possibilities to prevent speech defects, of child's speech development and of thequality of related literature, will be determinated by a questionnare, this means a quantitative research method. Questionnare will be focused on parents with children between 3-4 years old.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectLogopedická prevencecs_CZ
dc.subjectřečový vývojcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectSpeech therapy preventionen_US
dc.subjectspeech developmenten_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectcommunication disorderen_US
dc.titleInformovanost rodin o způsobech logopedické prevencecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121968
dc.title.translatedAwareness of families regarding the methods of speech therapy preventionen_US
dc.contributor.refereeMužáková, Monika
dc.identifier.aleph001603587
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Informovanost rodin o způsobech logopedické prevence AUTOR: Monika Hroudová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lucie Durdilová ANOTACE: Teoretická část bakalářské práce si klade za cíl za pomoci současné literatury, dosavadních poznatků a výzkumů vymezit základní pojmy související s logopedickou prevencí, popsat řečový vývoj dítěte, charakterizovat nejčastější formy narušené komunikační schopnosti objevující se u dětí předškolního věku a informovat o způsobech logopedické prevence, zejména primární (jakými způsoby mohou sami rodiče předcházet výskytu řečové vady u svých dětí již od nejútlejšího věku). Kvantitativním způsobem výzkumu, konkrétně formou dotazníku, bude zjišťována informovanost rodičů o možnostech prevence řečových vad, povědomí o řečovém vývoji dětí a spokojenost s dostupností a kvalitou materiálů na toto téma. Průzkum se bude zaměřovat výhradně na rodiče předškolních dětí ve věku 3 - 4 roky.cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Awareness of families regarding the methods of speech therapy prevention AUTHOR: Monika Hroudová DEPARTMENT: Department of Special pedagogy SUPERVISOR: Mgr. Lucie Durdilová ANNOTATION: The aim of the theoretical part of this bachelor's thesis is to describe basic concepts related to the prevention of speech impediments, by using current literature, existing knowledge and research, characterize the most common forms of comminication disorder that usually occur in preschool children and inform about ways of how to prevent speech disorders, mainly primary ones (How can parents prevent the occurrence of speech defects among their children from an earliest possible age). Awareness of parents of the possibilities to prevent speech defects, of child's speech development and of thequality of related literature, will be determinated by a questionnare, this means a quantitative research method. Questionnare will be focused on parents with children between 3-4 years old.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV