Metodická spolupráce školských poradenských zařízení v Mladé Boleslavi se základními školami ve kterých jsou individuálně integrováni žáci se zdravotním postižením
Methodological cooperation of school counseling facilities in Mlada Boleslav with basic schools in which the pupils with special needs are integrated individually
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58695Identifiers
Study Information System: 122018
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Zemková, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
žák se speciálními vzdělávacími potřebami, žák se zdravotním postižením, speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna, individuální integrace, individuální vzdělávací plánKeywords (English)
pupil with special educational needs, pupil with disabilities, special education center, pedagogical-psychological counseling, individual integration, individual educational planANOTACE: Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení role školských poradenských zařízení a jejich spolupráce se základními školami při začleňování žáků se znevýhodněním do běžné výuky, zejména pak v souvislosti s tvorbou a úpravami individuálního vzdělávacího plánu pro tyto žáky. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsána nezbytná podpůrná opatření a obsah poradenských služeb zaměřených na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přínos a obsah činností školských poradenských zařízení. Teoretická část byla zpracována na základě studia odborné literatury. Praktická část je věnována výzkumnému šetření zaměřenému na zjištění forem a efektivity spolupráce poradenských zařízení v Mladé Boleslavi se základními školami integrujícími žáky se zdravotním postižením.
The bachelor thesis focuses on the evaluation of the role of school counseling facilities and their cooperation with primary schools in the integration of disadvantaged pupils into regular classes, especially in connection with the creation and adjustments of an individual education plan for these pupils. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the necessary supportive measures and content of consulting services for the education of pupils with special educational needs, benefits and content of activities of school counseling facilities. The theoretical part has been elaborated based on the study of scholarly literature. The practical part is devoted to a research aimed at finding forms and efficiency of cooperation of counseling facilities with primary schools integrating pupils with disabilities in Mlada Boleslav.