Marketingové plánování ve školních jídelnách s bezobjednávkovým systémem
Marketing planning of school canteens with no lunch-ordering system
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58685Identifikátory
SIS: 134976
Katalog UK: 990016027800106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
školní jídelna, bezobjednávkový systém, marketingové plánováníKlíčová slova (anglicky)
school canteen, no lunch - ordering system, marketing planningTato bakalářská práce se zabývá marketingovým plánováním ve školních jídelnách s bezobjednávkovým systémem. Cílem práce je analyzovat faktory, které ovlivňují docházku a výběr klientů. Práce vychází z analýzy dat získaných dotazníkovým šetřením, dále je v práci použita komparativní metoda, jíž se získaná data z dotazníků porovnávají se skutečnou situací v konkrétní školní jídelně, která již sedm let úspěšně provozuje bezobjednávkový systém. Tři sta dotazníků bylo zasláno rodičům nezletilých strávníků, z toho přišlo dvě stě třicet čtyři odpovědí. Návratnost byla téměř 80 %. Šedesát dotazníků bylo zasláno vedoucím školních jídelen z celé České republiky a vráceno bylo čtyřicet pět, tedy 75 %. Výsledky dotazníků byly porovnány s daty školní jídelny s bezobjednávkovým systémem. Autorka podle výsledků výzkumu doporučuje, aby vedení školních jídelen s bezobjednávkovým systémem využívalo 4 P marketingového mixu v praxi. Produkt, cena, místo a propagace velmi ovlivňují docházku a výběr strávníků.
The thesis is concentrated on the marketing planning at school canteens with no lunch - ordering system. The purpose of this study is to analyze factors that influence attendance and choice of the school canteen customers. The quantitative research data was gathered with the aid of questionnaires. The comparative method was used to compare data of the questionnaires with the real data from the school canteen that has successfully run no lunch - ordering system for seven years. Three hundred questionnaires were sent to parents of the school canteen customers and two hundred and thirty - four responses were received. The response rate was nearly eighty percent. Sixty questionnaires were sent to management of the school canteens of the whole Czech Republic and forty - five responses were received. The response rate was seventy five percent. The results of the questionnaires were compared with the data of the school canteen with no lunch - ordering system. According to the results of the study the author recommends that management of the school canteens with no lunch - ordering system consider using the Marketing Mix, also known as the 4 P's of Marketing. All he factors - product, price, place and promotion influence the attendace and choice of school canteen customers.
