Zobrazit minimální záznam

Sport games in the physical education at secondary school
dc.contributor.advisorPokorný, Ladislav
dc.creatorGrešlová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-16T21:51:48Z
dc.date.available2017-05-16T21:51:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58677
dc.description.abstractPohybové aktivity jsou důležitou součástí života, proto se tato bakalářská práce zaměřuje na sportovní hry, jakožto jednu z nejpopulárnějších pohybových aktivit. Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza využití sportovních her ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Dílčími cíli jsou zjištění vztahu žáků a učitelů k výuce sportovních her, jejich motivaci k nim, způsob realizace výuky sportovních her v rámci vyučovacích hodin, zmapování využití sportovních her ve volném čase žáků a zjištění účasti škol na vyhledávání talentů pro sportovní hry. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vymezení pojmu sportovní hra, rámcovému vzdělávacímu programu, roli učitele a vyučovací jednotce. Praktická část se následně věnuje vlastnímu výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření na základních školách v Praze. Dotazník vyplnilo 283 žáků a 19 učitelů. Bylo zjištěno, že sportovní hry jsou relativně oblíbené u žáků i učitelů, a proto je jim věnováno velké množství času v hodinách tělesné výchovy. Nejoblíbenějšími sportovními hrami jsou u dívek přehazovaná a vybíjená, u chlapců fotbal a florbal. Oblíbené sportovní hry jsou učiteli ve výuce preferovány. Bylo zjištěno, že učitelé často nevědí, která sportovní hra žáky nebaví....cs_CZ
dc.description.abstractPhysical activities are an important part of the life. Therefore this bachelor thesis is focused on sport games because they are one of the most popular physical activities. The main aim of this thesis was analysis of utilization of sport games in the Physical Education (P.E.) at secondary schools. The following partial aims were analysis of pupils and teachers attitude to sport games, their motivation, the way of teaching sport games at school, analysis of playing sport games in free time and to find out if schools are involed in a process of finding talented pupils. This thesis was divided into theoretical part and practical part. The theoretical part is focused on defining the sport games, describing the national education programme, the role of teacher and to describe the P.E. lesson. The following practical part is describing the research, methods and results. The research was based on questionnaire survey at secondary schools in Prague. The questionnaire was completed by 283 pupils and 19 teachers. It was find out that sport games were favourite by pupils and teachers and therefore sport games were played a lot in P.E. The most favourite games according to girls were dodgeball and wandering ball. The most favorite ones according to boys were football and floorball. These games were prefered by...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsportovní hrycs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectdruhý stupeňcs_CZ
dc.subjectvyučovací hodinacs_CZ
dc.subjectsport gameen_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectlessonen_US
dc.titleSportovní hry ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId135844
dc.title.translatedSport games in the physical education at secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeDlouhý, Martin
dc.identifier.aleph001600709
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPohybové aktivity jsou důležitou součástí života, proto se tato bakalářská práce zaměřuje na sportovní hry, jakožto jednu z nejpopulárnějších pohybových aktivit. Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza využití sportovních her ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Dílčími cíli jsou zjištění vztahu žáků a učitelů k výuce sportovních her, jejich motivaci k nim, způsob realizace výuky sportovních her v rámci vyučovacích hodin, zmapování využití sportovních her ve volném čase žáků a zjištění účasti škol na vyhledávání talentů pro sportovní hry. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vymezení pojmu sportovní hra, rámcovému vzdělávacímu programu, roli učitele a vyučovací jednotce. Praktická část se následně věnuje vlastnímu výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření na základních školách v Praze. Dotazník vyplnilo 283 žáků a 19 učitelů. Bylo zjištěno, že sportovní hry jsou relativně oblíbené u žáků i učitelů, a proto je jim věnováno velké množství času v hodinách tělesné výchovy. Nejoblíbenějšími sportovními hrami jsou u dívek přehazovaná a vybíjená, u chlapců fotbal a florbal. Oblíbené sportovní hry jsou učiteli ve výuce preferovány. Bylo zjištěno, že učitelé často nevědí, která sportovní hra žáky nebaví....cs_CZ
uk.abstract.enPhysical activities are an important part of the life. Therefore this bachelor thesis is focused on sport games because they are one of the most popular physical activities. The main aim of this thesis was analysis of utilization of sport games in the Physical Education (P.E.) at secondary schools. The following partial aims were analysis of pupils and teachers attitude to sport games, their motivation, the way of teaching sport games at school, analysis of playing sport games in free time and to find out if schools are involed in a process of finding talented pupils. This thesis was divided into theoretical part and practical part. The theoretical part is focused on defining the sport games, describing the national education programme, the role of teacher and to describe the P.E. lesson. The following practical part is describing the research, methods and results. The research was based on questionnaire survey at secondary schools in Prague. The questionnaire was completed by 283 pupils and 19 teachers. It was find out that sport games were favourite by pupils and teachers and therefore sport games were played a lot in P.E. The most favourite games according to girls were dodgeball and wandering ball. The most favorite ones according to boys were football and floorball. These games were prefered by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990016007090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV