Dramatická výchova v praxi fakultních mateřských škol
Drama in Education in the praxis of the fakulty nursery schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58079Identifikátory
SIS: 83915
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holemá, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
14. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
předškolní věk, předškolní vzdělávání, mateřská škola, dramatická výchova, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací programKlíčová slova (anglicky)
preschool age, preschool education, nursery school, drama in education, the general educational program, school educational programBakalářská práce se zabývá dramatickou výchovou v praxi fakultních mateřských škol v Praze. Práce se skládá ze dvou částí. Z teoretické, ve které se hovoří o specifikách dítěte předškolního věku, o dnešní mateřské škole a s ní spojeném Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část dále vymezuje pojem dramatická výchova, metody a cíle této výchovy a její uplatnění v mateřské škole. Druhá, empirická část zjišťuje, zda mají fakultní mateřské školy v Praze zařazenou do svých školních vzdělávacích plánů dramatickou výchovu, zda jí učitelé a učitelky ve své práci využívají a jaké metody při této práci nejčastěji uplatňují. Tyto otázky zjišťuje pomocí dotazníku pro učitele a učitelky mateřských škol a dále analýzou jejich školních vzdělávacích programů. Z výzkumu vyplývá, že všichni dotazovaní dramatickou výchovu občas uplatňují, velká část ji pro svou práci využívá stále. Učitelé a učitelky mají také zájem o další vzdělávání v oblasti DV. Dramatickou výchovu mají ve svých ŠVP zařazenou 2/3 těchto mateřských škol (4 ze 6), avšak v dotazníku všichni učitelé a učitelky tvrdí, že ji tam mají alespoň okrajově zastoupenou.