Dramatická výchova v praxi fakultních mateřských škol
Drama in Education in the praxis of the fakulty nursery schools
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58079Identifiers
Study Information System: 83915
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Holemá, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
předškolní věk, předškolní vzdělávání, mateřská škola, dramatická výchova, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací programKeywords (English)
preschool age, preschool education, nursery school, drama in education, the general educational program, school educational programBakalářská práce se zabývá dramatickou výchovou v praxi fakultních mateřských škol v Praze. Práce se skládá ze dvou částí. Z teoretické, ve které se hovoří o specifikách dítěte předškolního věku, o dnešní mateřské škole a s ní spojeném Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část dále vymezuje pojem dramatická výchova, metody a cíle této výchovy a její uplatnění v mateřské škole. Druhá, empirická část zjišťuje, zda mají fakultní mateřské školy v Praze zařazenou do svých školních vzdělávacích plánů dramatickou výchovu, zda jí učitelé a učitelky ve své práci využívají a jaké metody při této práci nejčastěji uplatňují. Tyto otázky zjišťuje pomocí dotazníku pro učitele a učitelky mateřských škol a dále analýzou jejich školních vzdělávacích programů. Z výzkumu vyplývá, že všichni dotazovaní dramatickou výchovu občas uplatňují, velká část ji pro svou práci využívá stále. Učitelé a učitelky mají také zájem o další vzdělávání v oblasti DV. Dramatickou výchovu mají ve svých ŠVP zařazenou 2/3 těchto mateřských škol (4 ze 6), avšak v dotazníku všichni učitelé a učitelky tvrdí, že ji tam mají alespoň okrajově zastoupenou.