Možnosti rozvíjení spolupráce pedagogických pracovníků na základní umělecké škole
Development of the teaching staff cooperation at a primary art school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58018Identifikátory
SIS: 133151
Katalog UK: 990016760270106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lisnerová, Romana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
15. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
spolupráce, základní umělecká škola, pedagogický pracovník, vedoucí zaměstnanec, managementKlíčová slova (anglicky)
Cooperation, elementary art school, pedagogical employees, executive, managementDiplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi pedagogickými pracovníky z pohledu vedoucích zaměstnanců základní umělecké školy. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce vymezuje samotný pojem spolupráce, zasazuje ho do podmínek základní umělecké školy a popisuje možnosti řízení spolupráce i přístupy vedoucích pracovníků. Dále se zabývá prvky ovlivňujícími proces spolupráce, kompetencemi řídících pracovníků, organizační strukturou a genderem ředitele školy. Empirická část práce navazuje kvantitativním výzkumem, jehož podstatou je dotazníkové šetření na náhodně vybraném vzorku ředitelů základních uměleckých škol. Výsledky tohoto šetření jsou dále ověřovány pomocí interview s řediteli škol a následně i s učiteli. Předmětem výzkumu jsou i dva experimenty ověřující použitelnost forem spolupráce na tomto typu škol a pozorování procesu spolupráce na škole působení výzkumníka. Součástí práce je i přehled výsledků z použitých výzkumných metod. Ty jsou dále analyzovány na základě stanovených hypotéz. Práci uzavírá souhrn doporučení pro management základní umělecké školy, který vychází z poznatků odborné literatury i ze samotného výzkumu.
The diploma thesis deals with the problematics of cooperation among pedagogical employees from the point of view of executives of an elementary art school. It is devided into a theoretical and empirical part. The theoretical part specifies the concept of cooperation, sets it in the conditions of the elementary art school and describes the possibilities of cooperation control as well as approaches of the executives. Further it deals with concepts which influence the cooperation process, competences of the executives, organization structure and gender of the school director. The empirical part refers to a quantitative research which principle is questionnaire investigation of an accidentally chosen sample of directors of elementary art schools. The results of this investigation are further confirmed by interviews with the school directors and consequently with teachers. The subject of research are two experiments verifying the application of cooperation forms on this type of schools and observation of the cooperation process at the school of researcher's operation. A part of the thesis is also the overview of the results of used research methods. These are further analysed based on given hypotheses. The thesis is closed with an abstract of recommendations for the management of the elementary art...
