Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy
Self-concept of students with specific learning disabilities in secondary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57816Identifikátory
SIS: 118921
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Durdilová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
22. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Specifické poruchy učení, žák, výchova, vzdělávání, sebepojetí, motivaceKlíčová slova (anglicky)
Learning disabilities, pupil, raising, education, self-concept, motivationPráce je zaměřena na sebepojetí žáků a dospělých se specifickými poruchami učení. V teoretické části se nachází obecná charakteristika poruch učení a jejich projevy. Je zde popsáno, jakým způsobem probíhá diagnostika, co je to reedukace a co do ní můžeme zařadit. Další kapitoly se věnují sekundární symptomatologii, vlivu školní neúspěšnosti dítěte na jeho budoucí kariéru a obtížím, které má žák druhého stupně základní školy, pokud má diagnostikovanou poruchu učení. Praktická část se zabývá sebepojetím žáků a dospělých, kteří se vyrovnávají s obtížemi spojenými s poruchami učení. Je zde zaznamenáno hodnocení výuky, přístup učitelů a spolužáků. V práci jsem zkoumala sedm žáků druhého stupně základní školy a pět dospělých.
The dissertation is focused on the self-concept of students and adults who have learning disabilities. The general charakcteristic of learning disorders and their symptoms is in the theoretical part. The diagnostics and principles of reeducation are clarified. The secondary symptoms and the impact of child failure on his future professional career are described in the next chapter. The difficulties of pupils suffering from lerning disabilities is highlighted. The practical part deals with the self-concept of students and adults who have to deal with the problems associated with learning. There are records from their teachers and classmates too. I examined seven pupils on secondary school and five adults in my dissertation.