Ředitel základní školy s právní subjektivitou, ekonomika školy a řízení pedagogického procesu
Headmaster of School with Legal personality, Economics of Educational institutions and Management of Educational Process
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57796Identifiers
Study Information System: 113817
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Kitzberger, Jindřich
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Ředitel školy, základní škola, hospodaření, příjmy, pedagogický proces, směrnice, zákonKeywords (English)
Headmaster, primary school, management, income, pedagogice prcess, regulations, lawPráce ředitele základní školy s právní subjektivitou je velmi náročná pro svou rozmanitost. Ředitel v organizaci vystupuje jako řídící pracovník a učitel. Musí disponovat znalostmi v oblasti ekonomie, práva, personalistiky, výchovy a vzdělávání. Abychom lépe porozuměli práci ředitele školy, tato práce podává výklad základních pojmů spojených s řízením ekonomiky a pedagogického procesu základní školy s právní subjektivitou. Dále podchycuje administrativní povinnosti ředitele při řízení školy. Samotný výzkum je zaměřen na problém administrativní zátěže ředitele školy a na sestavení optimální organizační struktury školy z pohledu její velikosti a aktivit.
The work of the headmaster with the legal subjectivity is very exacting because of its variety. The headmaster's role at this organization is to be the manager and a teacher as well. He has to have the basic knowledge of economy, law, human resources management, upbringig and education. To understand better the work of the headmaster, this dissertation is giving interpretation of the basic terms connected with directing economy and pedagogical process of primary school with legal subjectivity. Than it encourages administrative duty of headmaster during the leading process. This study is focust on a problem of admisnistrative occupational load of headmaster and to putting together optimal organizational structure of school from the wiev of the proportion and activites of school.