Zobrazit minimální záznam

Forms and procedures for implementation of the education of hearing disabled children and pupils
dc.contributor.advisorMrkosová, Eva
dc.creatorSoukupová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-16T16:06:16Z
dc.date.available2017-05-16T16:06:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57553
dc.description.abstractNÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku sluchově postižených dětí. Jaké metody práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji sluchový analyzátor, klasifikaci sluchových poruch a vad, možnosti vyšetření sluchu u takto postižených jedinců, jaké existují kompenzační pomůcky pro sluchově postižené - různé typy sluchadel, kochleární implantát… Dále se zabývám řečovou výchovou sluchově postižených dětí - jak by měla matka se sluchově postiženým dítětem komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci, jaké komunikační techniky užívají sluchově postižení lidé. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují se sluchově postiženými dětmi, jaké metody a formy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: - dítě se sluchovým postižením, kompenzační pomůcky - sluchadla, kochleární implantát, řečová výchova, komunikační technikycs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Forms and procedures for implementation of the education of hearing disabled children and pupils AUTHOR: Lenka Soukupová, DiS. DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRACT: My graduation work is focused on hearing disabled children. I describe the methods we can use for education of these children. In the theoretical part I describe the organ of hearing, degrees of hearing failures and defects, some explorations, which can be used for hearing disabled people, some compensation instruments for them like various types of hearing aid, cochlear implantation… Then I describe speech upbringing of hearing disabled children, the way of communication between mother with her child and the communicative technics which are used by hearing disabled people. In the practical part I describe how teachers work with these children, which methods and forms of education they use it and what are children's reactions. KEYWORDS: - hearing disabled children, compensation instruments - hearing aid, cochlear implantation, speech upbringing, communicative technicsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítě se sluchovým postižením,kompenzační pomůcky - sluchadlacs_CZ
dc.subjectkochleární implantátcs_CZ
dc.subjectřečová výchovacs_CZ
dc.subjectkomunikační technikycs_CZ
dc.subjecthearing disabled childrenen_US
dc.subjectcompensation instruments - hearing aiden_US
dc.subjectcochlear implantationen_US
dc.subjectspeech upbringingen_US
dc.subjectcommunicative technicsen_US
dc.titleFormy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-16
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121959
dc.title.translatedForms and procedures for implementation of the education of hearing disabled children and pupilsen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph001624646
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csNÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku sluchově postižených dětí. Jaké metody práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji sluchový analyzátor, klasifikaci sluchových poruch a vad, možnosti vyšetření sluchu u takto postižených jedinců, jaké existují kompenzační pomůcky pro sluchově postižené - různé typy sluchadel, kochleární implantát… Dále se zabývám řečovou výchovou sluchově postižených dětí - jak by měla matka se sluchově postiženým dítětem komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci, jaké komunikační techniky užívají sluchově postižení lidé. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují se sluchově postiženými dětmi, jaké metody a formy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: - dítě se sluchovým postižením, kompenzační pomůcky - sluchadla, kochleární implantát, řečová výchova, komunikační technikycs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Forms and procedures for implementation of the education of hearing disabled children and pupils AUTHOR: Lenka Soukupová, DiS. DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRACT: My graduation work is focused on hearing disabled children. I describe the methods we can use for education of these children. In the theoretical part I describe the organ of hearing, degrees of hearing failures and defects, some explorations, which can be used for hearing disabled people, some compensation instruments for them like various types of hearing aid, cochlear implantation… Then I describe speech upbringing of hearing disabled children, the way of communication between mother with her child and the communicative technics which are used by hearing disabled people. In the practical part I describe how teachers work with these children, which methods and forms of education they use it and what are children's reactions. KEYWORDS: - hearing disabled children, compensation instruments - hearing aid, cochlear implantation, speech upbringing, communicative technicsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016246460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV