Nadané dítě mladšího školního věku v alternativních školách
Gifted children at the elementary alternative schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57359Identifikátory
SIS: 119386
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazáčová, Nataša
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
4. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
nadané dítě, nadání, individualizace, alternativní školyKlíčová slova (anglicky)
gifted child, talent, individual access, alternative schoolsKlíčová slova: nadání, talent, individualizace, alternativní školy, inovativní školy. Tato diplomová práce se zabývá otázkou vhodnosti zasazení nadaných dětí do alternativních škol. V teoretické části bude vymezen pojem nadané dítě a budou zde analyzovány principy vybraných alternativních škol. V závěru teoretické části práce bude zhodnoceno, jak a čím mohou být alternativní školy prospěšné právě vzhledem k nadaným. V empirické části pak budou konfrontovány teoretické poznatky s praxí. Pokusím se odpovědět na otázku, zda a jakým způsobem je realizována péče o tyto děti v praxi vybraných typů alternativních škol. Výzkum v rámci diplomové části práce bude využívat metod analýzy dokumentů, pozorování a rozhovor. Základním východiskem práce je předpoklad, že školy alternativního typu jako školy s důrazem na respekt k dítěti a jeho individuálním potřebám jsou potenciálně vhodné pro mimořádně nadané žáky.
Key words: gift, talent, individual access, alternative schools, inovate schools. This graduation these is focused on question of suitability to situate the gifted children into the alternative schools. In the theoretical part will be defined the concept gifted child and will be analysed the principles of chosen alternative schools. In the end of the theoretical part of theses will be evaluated how the alternative schools can be usefull for gifted children. In the experimental part will be confronted theoretical informations with reality. I try aswer the question if and which way is realized the care of these children in reality of the chosen types of the alternative schools. The research for this graduation theses will use an analyse of documents, an observation and a dialog. The elementary basis of theses is supposition that the schools of the alternative types like the schools with the edge for a respect to a child and its individual needs are potencional suitable for the extra gifted children.