Zobrazit minimální záznam

Engagement by task in mathematics
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorNeudörflová, Blanka
dc.date.accessioned2017-05-16T12:37:22Z
dc.date.available2017-05-16T12:37:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56745
dc.description.abstractS pojmem zaujetí se běžně setkáváme v pedagogické literatuře - většinou v negativní podobě (žáci zaujatí nejsou). Proto jsme se zaměřili na prověření žákovského zaujetí v matematice. Pomocí dotazníkového šetření jsme u žáků dvou 9. tříd ZŠ mapovali dlouhodobé motivační charakteristiky a situační motivaci před a po zadání matematického úkolu. Zajímalo nás, s kterými motivačními proměnnými souvisí žákovské zaujetí úkolem a zda se u žáků mění zaujetí před úkolem a při vypracovávání úkolu. Ověřovali jsme vazby mezi zaujetím v úkolu a poznávací motivací, výkonovou motivací, flow prožitkem, chutí úkol vypracovat, aktivitou v úkolu, významem a oblibou matematiky. Naše výsledky naznačují, že se zaujetí u žáků v průběhu plnění úkolu nemění. Naší hypotézu týkající se vazeb mezi zaujetím a vybranými motivačními proměnnými se nám z větší části prokázat nepodařilo. Výzkumem se potvrdila pouze vazba mezi zaujetím, chutí úkol vypracovat, pozitivní výkonovou motivací ve škole a významem matematiky. Naše výsledky neprokázaly, že by zaujetí v matematice mělo vazby na ukazatele kvality práce (žáci, kteří byli zaujatí, nebyli v řešení úkolu lepší, nebyli aktivnější a neměli větší flow motivaci). Zaujetí v matematice se pravděpodobně váže spíše na pozitivní emocionální prožívání při práci na úkolu, které však samo o...cs_CZ
dc.description.abstractThe concept of engagement can be commonly found in educational literature - mostly in its negative form (pupils are not engaged). Therefore, we focused on the examination of pupils'engagement in mathematics. Using the questionnaire survey in two classes (9th grade) of primary school, we were mapping long-term motivational charakteristics of pupils and their situational motivation before and after perfoming mathematical task. What we were interested in was which motivational variables are related to pupils'engagement by task and whether their engagement has changed before and after performing the task. We tested the links among the engagement by task and cognitive motivation, achievement motivation, flow experience, taste to perform the task, activity in the task and the importance and popularity of mathematics. Our results suggest, that the pupils' engagement does not change during the task. Major part of our hypothesis related to the links among engagement and selected motivational variables was not proved. Research has only revealed the links among the engagement, the taste to perform the task, positive school achievement motivation and the importance of mathematics. Our results do not show that the engagement in mathematics has links to the indicators of quality of work (pupils, who were engaged...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectzaujetí úkolemcs_CZ
dc.subjectflowcs_CZ
dc.subjectvýkonová motivacecs_CZ
dc.subject: motivationen_US
dc.subjectengagement by tasken_US
dc.subjectflowen_US
dc.subjectachievement motivationen_US
dc.titleZaujetí úkolem v hodinách matematikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121654
dc.title.translatedEngagement by task in mathematicsen_US
dc.contributor.refereeHigh, Radka
dc.identifier.aleph001601948
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csS pojmem zaujetí se běžně setkáváme v pedagogické literatuře - většinou v negativní podobě (žáci zaujatí nejsou). Proto jsme se zaměřili na prověření žákovského zaujetí v matematice. Pomocí dotazníkového šetření jsme u žáků dvou 9. tříd ZŠ mapovali dlouhodobé motivační charakteristiky a situační motivaci před a po zadání matematického úkolu. Zajímalo nás, s kterými motivačními proměnnými souvisí žákovské zaujetí úkolem a zda se u žáků mění zaujetí před úkolem a při vypracovávání úkolu. Ověřovali jsme vazby mezi zaujetím v úkolu a poznávací motivací, výkonovou motivací, flow prožitkem, chutí úkol vypracovat, aktivitou v úkolu, významem a oblibou matematiky. Naše výsledky naznačují, že se zaujetí u žáků v průběhu plnění úkolu nemění. Naší hypotézu týkající se vazeb mezi zaujetím a vybranými motivačními proměnnými se nám z větší části prokázat nepodařilo. Výzkumem se potvrdila pouze vazba mezi zaujetím, chutí úkol vypracovat, pozitivní výkonovou motivací ve škole a významem matematiky. Naše výsledky neprokázaly, že by zaujetí v matematice mělo vazby na ukazatele kvality práce (žáci, kteří byli zaujatí, nebyli v řešení úkolu lepší, nebyli aktivnější a neměli větší flow motivaci). Zaujetí v matematice se pravděpodobně váže spíše na pozitivní emocionální prožívání při práci na úkolu, které však samo o...cs_CZ
uk.abstract.enThe concept of engagement can be commonly found in educational literature - mostly in its negative form (pupils are not engaged). Therefore, we focused on the examination of pupils'engagement in mathematics. Using the questionnaire survey in two classes (9th grade) of primary school, we were mapping long-term motivational charakteristics of pupils and their situational motivation before and after perfoming mathematical task. What we were interested in was which motivational variables are related to pupils'engagement by task and whether their engagement has changed before and after performing the task. We tested the links among the engagement by task and cognitive motivation, achievement motivation, flow experience, taste to perform the task, activity in the task and the importance and popularity of mathematics. Our results suggest, that the pupils' engagement does not change during the task. Major part of our hypothesis related to the links among engagement and selected motivational variables was not proved. Research has only revealed the links among the engagement, the taste to perform the task, positive school achievement motivation and the importance of mathematics. Our results do not show that the engagement in mathematics has links to the indicators of quality of work (pupils, who were engaged...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016019480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV