Systém řízení v mateřské škole
Kindergarten controlling system
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56691Identifikátory
SIS: 133054
Kolekce
- Kvalifikační práce [19218]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
19. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
manažerské funkce, kompetence, manažerské vzdělání, řízení mateřské školyKlíčová slova (anglicky)
management roles, competence, management education, nursery school managementZávěrečná práce je deskripcí systému řízení v mateřských školách v České republice. Poskytuje pohled na řízení hlavně skrze základní manažerské činnosti ředitele, kterými jsou plánování, organizování, personalistika, vedení lidí a kontrolování. Výsledky výzkumu poskytnou profil ředitele, který má jistou manažerskou odbornost a manažerské schopnosti. Výzkumná část obsahuje mj. analýzy využívání manažerských funkcí samotnými respondenty a přináší zjištění, že manažerské vzdělání ovlivňuje využívání manažerských nástrojů v řízení mateřské školy. Klíčová slova: manažerské funkce, kompetence, manažerské vzdělání, řízení mateřské školy
Final thesis is a description of the management system in nursery schools in the Czech Republic. It presents a view of the management mainly through the basic management skills of a headmaster, which are planning, organizing, human resources, leadership and controlling. The research results provide a profile of a headmaster who has a certain managerial expertise and management skills. Furthermore, the research part contains analysis of the use of managerial roles by respondents and presents findings about the influence that management education has on the use of management tools in the management of a nursery school. Keywords: management roles, competence, management education, nursery school management