Zobrazit minimální záznam

Preparing the teachers for the integration of the children with autistic spektrum disorders into regular primary school
dc.contributor.advisorSotáková, Hana
dc.creatorKrejčová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-16T10:37:36Z
dc.date.available2017-05-16T10:37:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56277
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy si klade za cíl ve své teoretické části seznámit čtenáře s pojmem porucha autistického spektra, jeho klasifikací a bližšími charakteristikami jednotlivých poruch, se kterými se učitel při integraci může setkat. Přináší přehled vhodných přístupů, forem a metod práce s těmito dětmi, možnosti vzdělávání a blíže se zaměřuje na integraci do běžných základních škol. Ve své výzkumné části si klade za cíl hlouběji proniknout do problematiky přípravy učitelů na integraci žáka s autismem a popis jejího následného průběhu. Na základě metod kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaného rozhovoru a studia dokumentů, přináší soubor názorů, postojů, zkušeností, doporučení a rad integrujících učitelů a ředitelů škol, ale i názory a postoje učitelů, kteří s integrací nemají zkušenosti. Výsledky šetření mohou být podkladem pro další výzkum kvantitativního charakteru.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma with title Preparing the teachers for the integration of the children with autistic spektrum disorders into regular primary school aims in its theoretical part acquaint the reader with the concept of autistic spectrum disorders, the classification and individual characteristics closer disorders. It provides an overview of suitable approaches, forms and methods of work with these children, educational opportunities and further aims at integration into mainstream schools. In its research section it aims to penetrate deeper into the issue of preparing teachers to integrate pupils with autism and a description of its subsequent course. Based on qualitative research methods, namely semi-structured interviews and document research presents a collection of opinions, attitudes, experiences, recommendations and advice on how to integrate teachers and school principals, as well as opinions and attitudes of teachers who don't have experience with integration. The results of the investigation could be a base for further research of a quantitative nature.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPoruchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectprvní stupeňcs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectAutistic Spectrum Disordersen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectInterventionen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectElementary schoolen_US
dc.subjectIntegrationen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titlePříprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119171
dc.title.translatedPreparing the teachers for the integration of the children with autistic spektrum disorders into regular primary schoolen_US
dc.contributor.refereeŠpačková, Klára
dc.identifier.aleph001623440
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy si klade za cíl ve své teoretické části seznámit čtenáře s pojmem porucha autistického spektra, jeho klasifikací a bližšími charakteristikami jednotlivých poruch, se kterými se učitel při integraci může setkat. Přináší přehled vhodných přístupů, forem a metod práce s těmito dětmi, možnosti vzdělávání a blíže se zaměřuje na integraci do běžných základních škol. Ve své výzkumné části si klade za cíl hlouběji proniknout do problematiky přípravy učitelů na integraci žáka s autismem a popis jejího následného průběhu. Na základě metod kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaného rozhovoru a studia dokumentů, přináší soubor názorů, postojů, zkušeností, doporučení a rad integrujících učitelů a ředitelů škol, ale i názory a postoje učitelů, kteří s integrací nemají zkušenosti. Výsledky šetření mohou být podkladem pro další výzkum kvantitativního charakteru.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma with title Preparing the teachers for the integration of the children with autistic spektrum disorders into regular primary school aims in its theoretical part acquaint the reader with the concept of autistic spectrum disorders, the classification and individual characteristics closer disorders. It provides an overview of suitable approaches, forms and methods of work with these children, educational opportunities and further aims at integration into mainstream schools. In its research section it aims to penetrate deeper into the issue of preparing teachers to integrate pupils with autism and a description of its subsequent course. Based on qualitative research methods, namely semi-structured interviews and document research presents a collection of opinions, attitudes, experiences, recommendations and advice on how to integrate teachers and school principals, as well as opinions and attitudes of teachers who don't have experience with integration. The results of the investigation could be a base for further research of a quantitative nature.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016234400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV