Ředitel školy v roli projektového manažera
Headmaster as a projectmanager
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56265Identifikátory
SIS: 114670
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lisnerová, Romana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
13. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Projekt, projektové management, projektový manažer ve školeKlíčová slova (anglicky)
Project, project management, project manager at schoolNÁZEV: Ředitel školy v roli projektového manažera AUTOR: Mgr. Bc. Iva Lokajová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jana Marková ABSTRAKT: Diplomová práce "Ředitel školy v roli projektového manažera" se zaměřuje na problematiku projektového řízení ve školství. Zpracované téma by mělo pomoci zejména začínajícím ředitelům škol v základní orientaci v oblasti projektového řízení. Vysvětluje základní pojmy projektového řízení a zabývá se popisem forem a metod projektového řízení. Objasňuje základní úkoly, činnosti a kompetence projektového manažera ve školství. Výzkumná část se snaží zmapovat doposud příliš neprobádanou oblast projektového řízení u ředitelů základních a mateřských škol, analyzovat a zviditelnit potřeby ředitelů škol v této oblasti. Ze závěrů vyplývá, že ačkoliv si zejména základní školy uvědomují přínos zapojení do projektů pro školu, jejich podpora je v této oblasti nedostačující. Diplomová práce přináší návrhy opatření, které by mohly sloužit k lepší podpoře projektových manažerů ve školství.
TITLE: Headmaster as a project manager AUTHOR: Mgr. Bc. Iva Lokajová DEPARTMENT: The centre of school management SUPERVISOR: RNDr. Jana Marková ABSTRACT: The thesis "Headmaster as a project manager" focuses on the topic of project management in schools. The processed topic should help novice headmasters in particular with the fundamentals of project management. It explains the basic concepts of project management and deals with the description of the forms and methods of project management. It explains the basic tasks, activities and competence of the project manager in education. The research part is trying to map out a so far relatively unexplored area of project management for headmasters of primary schools and kindergartens as well as analyze and visualize the needs of school headmasters in the area. The conclusions show that although elementary schools in particular recognize the benefits of participating in projects for schools, their support in this area is inadequate. The thesis offers proposals for measures that could be used to improve support for project managers in education.