Tělo toho druhého. Erotické obsahy jako učivo ve výtvarné výchově
Body of the other. The erotics as learning content in Art education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56223Identifiers
Study Information System: 119271
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Consultant
Raudenský, Martin
Hanková, Zdeňka
Referee
Kornatovský, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
tělo, já, druhý, erotika, výtvarná výchova, sexuální výchova, skryté kurikulumKeywords (English)
body, I, the other, erotics, art education, sex education, hidden curriculumDiplomová práce s názvem "Tělo toho druhého. Erotické obsahy jako učivo výtvarné výchovy." má charakter průzkumné sondy. Je zaměřená na erotiku v prostředí školské instituce. Tato práce se zabývá tělem a jeho erotickými obsahy ve výtvarné kultuře. Snaží se objasnit pojem erotika. Hledá její různé přesahy do oblasti filozofie, reklamy, školy, osobního a veřejného života. Tato práce je spjata především s výukou erotického tématu a problematiky začlenění erotiky do vyučovacích hodin výtvarné výchovy. Cílem je tedy zjistit, jak jsou děti/studenti k tomuto tématu senzitivní. Celý text je doplněn autentickými výpověďmi studentů, učitelů, ale i rodičů vztahující se k tématu erotika ve škole.
The thesis titled "The body of the other. The erotics as learning content in Art education." have character of an exploration probe. It focuses on erotism in environment of educational institutions. This work deals with the body and its erotic contents in art education. It seeks to clarify the concept of erotica. This work seeks various overhangs of erotica into philosophy, advertising, school, personal and public life. This thesis is linked to the teaching of erotic theme and with the issues of integration of eroticism in lessons of art education. The aim is to determine how are the children / students on this topic sensitive. All the text is supplemented by authentic testimonies of students, teachers and parents related to the topic of erotica in school.