Application des bandes dessinées à l'enseignement de la langue française
Use of comics in French as a foreign language teaching
Praktické využití Bandes Dessinnées v hodinách francouzského jazyka
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54819Identifikátory
SIS: 132561
Katalog UK: 990016068200106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Machleidtová, Silva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
francouzský komiks, vzdělávání, jazyk, učební materiálKlíčová slova (anglicky)
French Comics book, language learning,teaching material1 NÁZEV: L'Application des bandes dessinées à l'enseignement de la langue française ABSTRAKT : Práce seznamuje čtenáře s s historií, rozmanitostí, kulturním a společenských významem francozského komiksu. Cílem ovšem je poukázat zejména na jeho vzdělávací význam v rámci výuky cizího jazyka. Ve své práci jsem čerpala z různorodých zdrojů-historických, pedagogických a výchovně-vzdělávcích, z internetu nebo i z osobních konzultací s ostatními vyučujícími. Součástí práce je dotazník týkající se všeobecného povědomí a znalostí francouzského komiksu u dnešních studentů a jejich osobní postoj k tomuto žánru. V jedné z kapitol jsem zmínila projevy nezájmu a nedostatek motivace a neschopnost práce ve skupině jako nejčastější problémy, se kterými se současní učitelé v hodinách setkávají. Na základě výsledků ankety jsem s využitím komiksů sestavila několik zajímavých aktivit, rozdělených do jednotlivých jazykových úrovní samotných žáků. Jelikož se komiks získává oblibu u francouzských čtenářů každé věkové kategorie, jeho správným zapojením můžeme k práci motivovat i české žáky a zdokonalovat tak jejich kolektivní chování. Jeho vhodné využití v hodinách tak splňujě základní principy efektivního vzdělávání v současné škole. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzský komis, vzdělávání, jazyk, učební materiál
2 TITLE: The Use of French Comic Book in the French language learning SUMMARY: The thesis aims to gather the information from various sources- the historic, specialized sources-books, from the Internet or from personal consultations as well. The topic has been chosen because the French comic books and magazines have been an inseparable part of the French culture, especially among French teenagers. It has been appreciated for its social and aesthetic values. However, the thesis mainly aims to demonstrate the French comics and its important role in the process of the second language learning/teaching. According to a brief survey concerning the Czech students and their knowledge and attitude towards the comics, we have prepared several teaching lists regarding the language level as well as the age of students. KEYWORDS: French comic book, language learning, teaching material
