Využití prvků bazální stimulace u dětí s diagnózou ADHD v předškolním věku
Use of the elements of the basal stimulation for children diagnosed with ADHD in preschool age
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54601Identifikátory
SIS: 121292
Katalog UK: 990016066360106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Felcmanová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
21. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
syndrom ADHD, zásady výchovného vedení dětí s ADHD, bazální stimulace, vnímání, zklidnění, soustředěníKlíčová slova (anglicky)
ADHD syndrome, principles of educational management of children with ADHD, basal stimulation, perception, calm, concentrationNázev bakalářské práce: Využití prvků bazální stimulace u dětí s diagnózou ADHD v předškolním věku Jméno a příjmení autora: Veronika Mojžíšová Pracoviště: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Karlova univerzita v Praze Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. Rok obhajoby bakalářské práce: 2013 Abstrakt: Cílem této bakalářské práce bylo aplikovat a ověřit význam bazální stimulace u dětí v předškolním věku s diagnózou ADHD. V práci bylo využito jednoduchých metod kvalitativního šetření - prostudování anamnestických údajů, metoda řízeného rozhovoru, pozorování. Pomocí sestaveného programu se podařilo prokázat, že prvky bazální stimulace lze využívat i u jedinců s ADHD. Bazální stimulace je pro ně prospěšná. Z výsledků vyplývá, že pomáhá zajišťovat jejich zklidnění. V průběhu aplikace bazální stimulace došlo také ke zkvalitnění vnímání u těchto dětí. Pozitivní vliv má také na jejich schopnost soustředit se. V průběhu aplikace programu se však nepodařilo prokázat, že má vliv na předpokládané prodloužení této schopnosti. Sestavený program, který byl realizován na vzorku čtyř probandů, se osvědčil. Klíčová slova: syndrom ADHD, zásady výchovného vedení dětí s ADHD, bazální stimulace, vnímání, zklidnění, soustředění
Title of Bachelor Thesis: The Use of the Elements of the Basal Stimulation for Children Diagnosed with ADHD in preschool age Name and Surname: Veronika Mojžíšová Department: Department of Special Education, Faculty of Education, Charles University in Prague Supervisor: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. The year of presentation: 2013 Abstract: The aim of this thesis was to use and verify basal stimulation in preschool children diagnosed with ADHD. I used simple methods of qualitative research - studying the history data, structured interview method, observation. Using the compiled program is able to demonstrate that the elements of basal stimulation can be used in individuals with ADHD. Basal stimulation is beneficial for them. The results show that helps maintain their calm. During the application of basal stimulation was also improved the perception of these children. The basal stimulation also has a positive effect on their ability to concentrate. However, during the application of the program, I failed to demonstrate that it has the effect on the projected extension of the capabilities. The compiled program, which was conducted on a sample of four probands, exceeded my expectations. Keywords: ADHD syndrome, principles of educational management of children with ADHD, basal stimulation, perception, calm,...
