Srovnání pohledu na vnitřní kontrolu pedagogických pracovníků ZUŠ ze strany vedení a učitelského sboru
Comparison View of the Internal Control of Pedagogical Staff at the Primary School of Arts from a Management and Teaching Staff Point of View
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54053Identifikátory
SIS: 114601
Katalog UK: 990016028100106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Řízení, vedení, kontrola, klima, základní umělecká škola, kontrola pedagogických pracovníkŧKlíčová slova (anglicky)
Management, leadership, control, climate, Primary School of Arts, control of pedagoguesPředmětem této bakalářské práce je zjištění, zda a do jaké míry se liší představa o probíhající a ideální kontrole pedagogických pracovníků základních uměleckých škol mezi kontrolujícími a kontrolovanými zaměstnanci, a zda je tento pohled ovlivněn takovými faktory, jako je pohlaví respondentů, jejich věk a způsob jakým vnímají klima svého pracoviště. Dále se zabývá otázkou, zda je nedostatek kontroly pro zaměstnance podobně demotivující jako kontrola přílišná. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickými pojmy jako řízení, vedení (a rozdíly mezi nimi), kontrola, kultura organizace a klima školy. Druhá, výzkumná část, analyzuje pomocí dotazníkového šetření názor výše jmenovaných na kontrolu na jejich pracovišti.
The subject of this Bachelor's study is to find out whether and to which extent the notion of Managers and employees differs as regards a control under way and an ideal control. Also if their view is influenced by such factors as e.g. the gender and age of respondents, and perception of their workplace climate. The study also deals with the issue whether a lack of control is equally demotivating as an excessive control. The study is divided into two parts. The first deals with theoretical concepts, e.g. with differences among individual spheres of management, and also with the control, organizational culture and school climate. The second, research part, analyzes with the help of questionnaires the views of the above persons on the control on their workplaces.
