Konkurence a její projevy na trhu v ČR
Competition and its manifestations in the market of ČR
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54041Identifikátory
SIS: 120531
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Dějepis se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
10. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
konkurence, nekalá soutěž, ochrana spotřebitele, finanční gramotnostKlíčová slova (anglicky)
competition, unfair competition, protection of consumers, financial literacyTématem mé bakalářské práce je konkurence a její projevy na internetovém trhu v České republice. Cílem práce je vymezení podstaty konkurence a jejího fun- gování na tuzemském internetovém trhu. Teoretická část se opírá o odbornou li- teraturu domácího i zahraničního původu. Zaměřuje se na hodnocení konkurence v jednotlivých odborných statích a na postižení její úlohy v tržním hospodářství. Významnou součást této práce tvoří rozbor nekalých obchodních praktik, které jsou vymezeny v zákoně o ochraně spotřebitele. Praktická část se zabývá kon- krétními projevy cenové i necenové konkurence na internetovém trhu České re- publiky se zaměřením na šest vybraných internetových portálů s elektronickým zbožím. Kvantitativní údaje jsou pak uvedeny v tabulkách.
The purpose of this thesis is to give an overview of the definitions of compe- tition in literature and an assessment of competition in the Internet market in the Czech Republic. The theoretical part is based on literature of domestic and global origins. This part is specializing not only in the understanding of competition in individual scholarly works but also in its influence on the market mechanism, and its typology. An important constituent of this work is the analy- sis of unfair commercial practice as defined in terms of the Consumer Protection Act. The practical part deals with the specific manifestation of price and non- price competition within the Czech Internet market. Research was performed on six selected web portals selling electronics. Quantitative data obtained within this research are shown in tables forming part of the text.