dc.contributor.advisor | Šumníková, Pavlína | |
dc.creator | Hakr Hrdličková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T00:14:12Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T00:14:12Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/53995 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou při výchově a vzdělávání dítěte s dysgenezí corpus callosum. Pro docílení komplexního pohledu na toto vzdělávání se zabývám samotným postižením a v práci jsem vypracovala přehled možností vzdělávání pro děti s kombinovaným postižením. Hlavní částí mé práce je kazuistika dívky s tímto postižením, jak její vzdělávání ovlivnili a ovlivňují speciální pedagogové. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the special pedagogical support to upbringing and education of children with the condition of dysgenesis corpus callosum. In order to achieve a complex approach and view of the problematic I am first describing the nature of the disability. Later on in the thesis I am then over viewing different approaches and concepts of education for children with the condition of combined disability. However, the key part of my theses is a casuistry of a young girl suffering from dysgenesis corpus callosum and I am analyzing how her education was and is influenced by her special education teachers. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dítě s kombinovaným postižením | cs_CZ |
dc.subject | dysgeneze corpus callosum | cs_CZ |
dc.subject | individuální vzdělávací plán | cs_CZ |
dc.subject | raná péče | cs_CZ |
dc.subject | základní škola speciální | cs_CZ |
dc.subject | základní škola praktická | cs_CZ |
dc.subject | child with a combined disability | en_US |
dc.subject | dysgenesis corpus callosum | en_US |
dc.subject | individual education plan | en_US |
dc.subject | early care | en_US |
dc.subject | primary school for disabled children | en_US |
dc.subject | primary practical school. | en_US |
dc.title | Význam speciálně pedagogické péče při výchově a vzdělávání dítěte s dysgenezí corpus callosum | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-20 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 121769 | |
dc.title.translated | Importance of special education care during the upbringing and education cihldren with dysgenesis corpus callosum | en_US |
dc.contributor.referee | Durdilová, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 001604099 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou při výchově a vzdělávání dítěte s dysgenezí corpus callosum. Pro docílení komplexního pohledu na toto vzdělávání se zabývám samotným postižením a v práci jsem vypracovala přehled možností vzdělávání pro děti s kombinovaným postižením. Hlavní částí mé práce je kazuistika dívky s tímto postižením, jak její vzdělávání ovlivnili a ovlivňují speciální pedagogové. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the special pedagogical support to upbringing and education of children with the condition of dysgenesis corpus callosum. In order to achieve a complex approach and view of the problematic I am first describing the nature of the disability. Later on in the thesis I am then over viewing different approaches and concepts of education for children with the condition of combined disability. However, the key part of my theses is a casuistry of a young girl suffering from dysgenesis corpus callosum and I am analyzing how her education was and is influenced by her special education teachers. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016040990106986 | |