Speciálně pedagogická péče o dětí s funkčními poruchami zraku
Special pedagogy in childcare for children with functional sight disorders
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53880Identifikátory
SIS: 121546
Katalog UK: 990016040360106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kramosilová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
25. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Strabismus, amblyopie, ortoptika, pleoptika, dítě předškolního věku, speciálně-pedagogická péčeKlíčová slova (anglicky)
Strabismus, amblyopia, orthoptics, pleoptics, preschool age children, special-pedagogical care0 NÁZEV: Speciálně pedagogická péče o děti s funkčními poruchami zraku AUTOR: Kateřina Prucková, DiS. KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá speciálně pedagogickou péčí o děti předškolního věku, trpícími funkčními poruchami zraku. První část práce je věnována dítěti předškolního věku, jeho ontogenetickému vývoji a fyziologickému vývoji vidění. Další kapitoly popisují funkční poruchy zraku, mezi které patří strabismus a amblyopie. Hlavní část práce je věnována nápravě poruch binokulárního vidění, speciálnímu ortopticko-pleoptickému cvičení. Tato část práce současně funguje jako zásobník činností a námětů pro práci s dětmi v domácím a školním prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: Strabismus, amblyopie, ortoptika, pleoptika, dítě předškolního věku, speciálně- pedagogická péče
0 TITTLE: Special pedagogy in childcare for children with functional sight disorders AUTHOR: Kateřina Prucková, DiS. DEPARTMENT: Special pedagogy SUPERVISOR: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRACT: This work deals with a special-pedagogical care of preschool age children, suffering from functional disorders of vision. The first part of the work is devoted to preschool age children, their ontogenetic development and physiological development of vision. Other chapters describe the functional visual disorders including strabism and amblyopia. The main part is devoted to remedies of the binocular vision defects and furthermore to a special pleoptical- orthoptic exercises. This part also functions as a source of activities and ideas for working with children either at home or at school environment. KEYWORDS: Strabismus, amblyopia, orthoptics, pleoptics, preschool age children, special-pedagogical care
