Speciálně pedagogická podpora vysokoškolských studentů s dyslexií
Special Education Support for University Students with Dyslexia
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52763Identifiers
Study Information System: 120182
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Hájková, Vanda
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
dyslexie, speciálně pedagogická podpora, strategie učení, vysoká škola, studentKeywords (English)
dyslexia, special education support, learning strategies, university, studentiv NÁZEV: Speciálně pedagogická podpora vysokoškolských studentů s dyslexií ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na speciálně pedagogickou podporu pro studenty vysokých škol s dyslexií. Úkolem teoretické části je popsat diagnostiku, strategie učení, reedukaci a možnou podporu pro studenty s dyslexií na vysokých školách. Teoretická část je čerpána z odborné literatury. Cílem praktické části je zjistit, jakou podporu nabízejí vysoké školy studentům s dyslexií. Cíle bude dosaženo s pomocí analýzy dokumentů vysokých škol, webových stránek a průzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA: dyslexie, speciálně pedagogická podpora, strategie učení, vysoká škola, student
v TITTLE: Special Education Support for University Students with Dyslexia ABSTRACT: The diploma thesis is focused on special education support for university students with dyslexia. The task of the theoretical part is to describe diagnostics, learning strategies, reeducation of dyslexia and possible support for students with dyslexia at the university. The theoretical was drawn from the scientific literature. The aim of practical part is to detect how Universities provide support to their students. The aim was achieved by using analysis of university documents and websites and survey. KEYWORDS: dyslexia, special education support, learning strategies, university, student