dc.contributor.advisor | Stará, Jana | |
dc.creator | Kalinová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T16:19:23Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T16:19:23Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/5233 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci se zabývám problematikou možnosti aplikace inkluzivních prvků v praxi, ve třídách prvního stupně základního vzdělávání. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které jsou dále rozpracovány. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní termíny související s tématem práce, tj. se začleňováním všech žáků do základního proudu vzdělávání. V druhé kapitole jsou dále zmíněny klíčové složky, které s naplňováním této teorie úzce souvisí a pro úspěšnou aplikaci by se jim mělo dostat náležité pozornosti. Jedná se o koncepci inkluzivní školy v obecné rovině, současně o individuální naplňování vzdělávacích cílů v rámci vyučovacích hodin. Ve třetí kapitole je uvedena bližší charakteristika speciálních vzdělávacích potřeb a specifických poruch učení, včetně oblasti specifických poruch chování. Čtvrtá kapitola se zabývá rolí rodičů či zákonných zástupců v tomto procesu. V páté kapitole je obsaženo shrnutí teoretické části. Praktická část je rozdělena do čtyř kapitol navazujících číslováním a napojením na teoretickou část. V šesté kapitole je vymezen cíl empirické části, kterým je na základě zvolených výzkumných metod, tj. dotazníkového šetření a rozhovorů, ověřena úvaha uplatňování teoretických principů inkluzivního... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of my thesis is to analyze various aspects of the inclusive teaching concept within the first stages of elementary education and how such aspects may be applied. The work is divided into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part is further divided into five main chapters. The first chapter covers the topic of how all students can be included in the elementary education system. The second chapter discusses the key components of how the theory can be implemented and successfully applied to individuals in order to help students achieve their educational goals. The third chapter focuses on topics of special needs education, learning and behavioral disorders. The fourth chapter discusses the necessary role parents and guardians should take in this process. A summary of theoretical part is provided in the fifth chapter. The practical part of the thesis is also divided into four chapters, each of which is numbered and connected to the theoretical part. The sixth chapter defines the objectives of the practical part of my thesis, which are based on various research methods including interviews, surveys and questionnaires. The purpose of the research was to collect firsthand accounts, information and data that would help me analyze the concept of inclusive education and assist... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Individualizace | cs_CZ |
dc.subject | diferenciace | cs_CZ |
dc.subject | individuální vzdělávací plán | cs_CZ |
dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cs_CZ |
dc.subject | inkluzivní učební prostředí | cs_CZ |
dc.subject | Individualisation | en_US |
dc.subject | differentiation | en_US |
dc.subject | individual education plan | en_US |
dc.subject | special educational needs | en_US |
dc.subject | inclusive educational environment | en_US |
dc.title | Aplikace teorie inkluzivního vzdělávání v praxi na 1. stupni ZŠ se zaměřením na děti se SPU | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-05-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 145889 | |
dc.title.translated | Applied theory of inclusive education in primary schools with focus on students with specific learning disabilities | en_US |
dc.contributor.referee | Kargerová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 002088717 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci se zabývám problematikou možnosti aplikace inkluzivních prvků v praxi, ve třídách prvního stupně základního vzdělávání. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které jsou dále rozpracovány. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní termíny související s tématem práce, tj. se začleňováním všech žáků do základního proudu vzdělávání. V druhé kapitole jsou dále zmíněny klíčové složky, které s naplňováním této teorie úzce souvisí a pro úspěšnou aplikaci by se jim mělo dostat náležité pozornosti. Jedná se o koncepci inkluzivní školy v obecné rovině, současně o individuální naplňování vzdělávacích cílů v rámci vyučovacích hodin. Ve třetí kapitole je uvedena bližší charakteristika speciálních vzdělávacích potřeb a specifických poruch učení, včetně oblasti specifických poruch chování. Čtvrtá kapitola se zabývá rolí rodičů či zákonných zástupců v tomto procesu. V páté kapitole je obsaženo shrnutí teoretické části. Praktická část je rozdělena do čtyř kapitol navazujících číslováním a napojením na teoretickou část. V šesté kapitole je vymezen cíl empirické části, kterým je na základě zvolených výzkumných metod, tj. dotazníkového šetření a rozhovorů, ověřena úvaha uplatňování teoretických principů inkluzivního... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of my thesis is to analyze various aspects of the inclusive teaching concept within the first stages of elementary education and how such aspects may be applied. The work is divided into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part is further divided into five main chapters. The first chapter covers the topic of how all students can be included in the elementary education system. The second chapter discusses the key components of how the theory can be implemented and successfully applied to individuals in order to help students achieve their educational goals. The third chapter focuses on topics of special needs education, learning and behavioral disorders. The fourth chapter discusses the necessary role parents and guardians should take in this process. A summary of theoretical part is provided in the fifth chapter. The practical part of the thesis is also divided into four chapters, each of which is numbered and connected to the theoretical part. The sixth chapter defines the objectives of the practical part of my thesis, which are based on various research methods including interviews, surveys and questionnaires. The purpose of the research was to collect firsthand accounts, information and data that would help me analyze the concept of inclusive education and assist... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020887170106986 | |