Zobrazit minimální záznam

Applied theory of inclusive education in primary schools with focus on students with specific learning disabilities
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorKalinová, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-01T16:19:23Z
dc.date.available2017-06-01T16:19:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/5233
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám problematikou možnosti aplikace inkluzivních prvků v praxi, ve třídách prvního stupně základního vzdělávání. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které jsou dále rozpracovány. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní termíny související s tématem práce, tj. se začleňováním všech žáků do základního proudu vzdělávání. V druhé kapitole jsou dále zmíněny klíčové složky, které s naplňováním této teorie úzce souvisí a pro úspěšnou aplikaci by se jim mělo dostat náležité pozornosti. Jedná se o koncepci inkluzivní školy v obecné rovině, současně o individuální naplňování vzdělávacích cílů v rámci vyučovacích hodin. Ve třetí kapitole je uvedena bližší charakteristika speciálních vzdělávacích potřeb a specifických poruch učení, včetně oblasti specifických poruch chování. Čtvrtá kapitola se zabývá rolí rodičů či zákonných zástupců v tomto procesu. V páté kapitole je obsaženo shrnutí teoretické části. Praktická část je rozdělena do čtyř kapitol navazujících číslováním a napojením na teoretickou část. V šesté kapitole je vymezen cíl empirické části, kterým je na základě zvolených výzkumných metod, tj. dotazníkového šetření a rozhovorů, ověřena úvaha uplatňování teoretických principů inkluzivního...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my thesis is to analyze various aspects of the inclusive teaching concept within the first stages of elementary education and how such aspects may be applied. The work is divided into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part is further divided into five main chapters. The first chapter covers the topic of how all students can be included in the elementary education system. The second chapter discusses the key components of how the theory can be implemented and successfully applied to individuals in order to help students achieve their educational goals. The third chapter focuses on topics of special needs education, learning and behavioral disorders. The fourth chapter discusses the necessary role parents and guardians should take in this process. A summary of theoretical part is provided in the fifth chapter. The practical part of the thesis is also divided into four chapters, each of which is numbered and connected to the theoretical part. The sixth chapter defines the objectives of the practical part of my thesis, which are based on various research methods including interviews, surveys and questionnaires. The purpose of the research was to collect firsthand accounts, information and data that would help me analyze the concept of inclusive education and assist...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectIndividualizacecs_CZ
dc.subjectdiferenciacecs_CZ
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncs_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectinkluzivní učební prostředícs_CZ
dc.subjectIndividualisationen_US
dc.subjectdifferentiationen_US
dc.subjectindividual education planen_US
dc.subjectspecial educational needsen_US
dc.subjectinclusive educational environmenten_US
dc.titleAplikace teorie inkluzivního vzdělávání v praxi na 1. stupni ZŠ se zaměřením na děti se SPUcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145889
dc.title.translatedApplied theory of inclusive education in primary schools with focus on students with specific learning disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph002088717
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám problematikou možnosti aplikace inkluzivních prvků v praxi, ve třídách prvního stupně základního vzdělávání. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které jsou dále rozpracovány. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní termíny související s tématem práce, tj. se začleňováním všech žáků do základního proudu vzdělávání. V druhé kapitole jsou dále zmíněny klíčové složky, které s naplňováním této teorie úzce souvisí a pro úspěšnou aplikaci by se jim mělo dostat náležité pozornosti. Jedná se o koncepci inkluzivní školy v obecné rovině, současně o individuální naplňování vzdělávacích cílů v rámci vyučovacích hodin. Ve třetí kapitole je uvedena bližší charakteristika speciálních vzdělávacích potřeb a specifických poruch učení, včetně oblasti specifických poruch chování. Čtvrtá kapitola se zabývá rolí rodičů či zákonných zástupců v tomto procesu. V páté kapitole je obsaženo shrnutí teoretické části. Praktická část je rozdělena do čtyř kapitol navazujících číslováním a napojením na teoretickou část. V šesté kapitole je vymezen cíl empirické části, kterým je na základě zvolených výzkumných metod, tj. dotazníkového šetření a rozhovorů, ověřena úvaha uplatňování teoretických principů inkluzivního...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my thesis is to analyze various aspects of the inclusive teaching concept within the first stages of elementary education and how such aspects may be applied. The work is divided into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part is further divided into five main chapters. The first chapter covers the topic of how all students can be included in the elementary education system. The second chapter discusses the key components of how the theory can be implemented and successfully applied to individuals in order to help students achieve their educational goals. The third chapter focuses on topics of special needs education, learning and behavioral disorders. The fourth chapter discusses the necessary role parents and guardians should take in this process. A summary of theoretical part is provided in the fifth chapter. The practical part of the thesis is also divided into four chapters, each of which is numbered and connected to the theoretical part. The sixth chapter defines the objectives of the practical part of my thesis, which are based on various research methods including interviews, surveys and questionnaires. The purpose of the research was to collect firsthand accounts, information and data that would help me analyze the concept of inclusive education and assist...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020887170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV