dc.contributor.advisor | Hronzová, Marie | |
dc.creator | Hanková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T13:02:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T13:02:45Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/51663 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o juvenilní idiopatické artritidě (JIA). Konkrétně se zabývá zásadami, výběrem a aplikací vhodných pohybových aktivit, které jsou nedílnou součástí celkové léčby pacientů postižených JIA. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů, shrnuje poznatky o JIA; věnuje se způsobujícím faktorům, klinickému obrazu, diagnostice a možnostem léčby. Ve speciální části je zpracován cíl a význam pohybové terapie. U jednotlivých stádií onemocnění jsou uvedena vhodná cvičení a zásady pohybů jednotlivých kloubů lidského těla a další možnosti pohybových aktivit vhodných k doplnění komplexní pohybové léčby. Praktická část následně uvádí případovou studii jedince s juvenilní idiopatickou artritidou, u kterého byl proveden základní vstupní kineziologický rozbor a na jehož základě byl sestaven krátkodobý a dlouhodobý cvičební plán. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Bachelor thesis discusses the issue of juvenile idiopathic arthritis (JIA). It deals specifically with principles, selection and application of appropriate physical activities that are a significant part of the overall treatment of patients affected by JIA. The theoretical part focuses on basic terms and the summarization of findings about JIA; it further deals with causing factors, clinical manifestation, diagnosis and treatment options. The purpose and importance of physical therapy is described is the special part. For each stage of the disease appropriate set of exercises and principles of movements for individual human body joints are presented, with more options of physical activities suitable for a complex physical treatment. The practical part then presents a case study of an individual with juvenile idiopathic arthritis who has undergone a kinesiological examination which was a basis for creating a short-term and a long-term exercise plan. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | juvenilní idiopatická artritida | cs_CZ |
dc.subject | pohybová aktivita | cs_CZ |
dc.subject | pohybová terapie | cs_CZ |
dc.subject | juvenile idiopathic arthritis | en_US |
dc.subject | physical activity | en_US |
dc.subject | physical therapy | en_US |
dc.title | Juvenilní revmatoidní artritida a pohybová aktivita | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-04 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 121827 | |
dc.title.translated | Juvenile Rheumatoid Arthritis and Physical Activity | en_US |
dc.contributor.referee | Hájková, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001621400 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává o juvenilní idiopatické artritidě (JIA). Konkrétně se zabývá zásadami, výběrem a aplikací vhodných pohybových aktivit, které jsou nedílnou součástí celkové léčby pacientů postižených JIA. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů, shrnuje poznatky o JIA; věnuje se způsobujícím faktorům, klinickému obrazu, diagnostice a možnostem léčby. Ve speciální části je zpracován cíl a význam pohybové terapie. U jednotlivých stádií onemocnění jsou uvedena vhodná cvičení a zásady pohybů jednotlivých kloubů lidského těla a další možnosti pohybových aktivit vhodných k doplnění komplexní pohybové léčby. Praktická část následně uvádí případovou studii jedince s juvenilní idiopatickou artritidou, u kterého byl proveden základní vstupní kineziologický rozbor a na jehož základě byl sestaven krátkodobý a dlouhodobý cvičební plán. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Bachelor thesis discusses the issue of juvenile idiopathic arthritis (JIA). It deals specifically with principles, selection and application of appropriate physical activities that are a significant part of the overall treatment of patients affected by JIA. The theoretical part focuses on basic terms and the summarization of findings about JIA; it further deals with causing factors, clinical manifestation, diagnosis and treatment options. The purpose and importance of physical therapy is described is the special part. For each stage of the disease appropriate set of exercises and principles of movements for individual human body joints are presented, with more options of physical activities suitable for a complex physical treatment. The practical part then presents a case study of an individual with juvenile idiopathic arthritis who has undergone a kinesiological examination which was a basis for creating a short-term and a long-term exercise plan. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016214000106986 | |