Teaching English to Deaf Students
Výuka angličtiny pro neslyšící studenty
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51661Collections
- Kvalifikační práce [14370]
Author
Advisor
Referee
Bojarová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Neslyšící, angličtina, český znakový jazyk, gramotnost neslyšících, komunikační prostředky neslyšících
Keywords (English)
Deaf students, English, Czech Sign Language, literacy of the deaf, means of communication of the deaf
Anotace: Tato bakalářská práce se zaměřuje na vyučování anglického jazyka u studentů, kteří jsou neslyšící. Cílem teoretické části práce je představit možné odlišnosti ve výuce cizího jazyka, které vycházejí z odlišné identity neslyšících studentů. Praktická část práce si klade za cíl představit možné metody, které mohou učitelé ve své výuce využít. Také popisuje náslechové hodiny angličtiny na školách pro sluchově postižené.
This bachelor thesis focuses on the process of teaching the English language to students who are deaf. The objective of the theoretical part is to present possible differences in the process of teaching a foreign language that result from the different identity of deaf students and to illustrate the situation of teaching a foreign language to deaf students. The practical part aims to present various methods that may assist during the process of teaching. It also describes the observed lessons of English at schools for the hearing impaired.