Odrazy myšlenek na podporu dětí s postižením v díle profesora Čády a jeho přesah do současné speciální pedagogiky
Reflections of ideas to support children with disabilities in the thesis of František Čáda and Its overlap with the current special education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51394Identifikátory
SIS: 111316
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Titzl, Boris
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Prof. František Čáda, péče o děti se specifickými potřebami, inkluze, segregace, speciální pedagogikaKlíčová slova (anglicky)
Prof. František Čáda, care for children with special needs, inclusion, segregation, special educationCílem práce je zjištění míry přínosu významné osobnosti profesora Františka Čády pro formování české speciální pedagogiky v kontextu 20. století s přesahem do současnosti. Snahou je na základě zpracovaných archivních materiálů ukázat osobní život Františka Čády, jeho veřejnou činnost a význam pro vývoj české speciální pedagogiky. Východisko práce tvoří materiály vzniklé z činnosti Františka Čády, korespondence, memoárová literatura, dějiny a dosavadní poznatky vydané literatury z oboru pedopsychologie. V neposlední řadě práce využívá i vzpomínek syna Františka Čády.
Anotation The aim of thesis is to measure the contribution of prominent professor František Čáda for the formation of Czech special education in the context of 20th century to the present overlap. The effort is based on archival materials processed to show František Čáda personal life, his public activity and importance for the development of Czech special education. The basis of the work consists of materials arising from the activities of František Čáda, correspondence, memoir literature, history and current knowledge of the published literature from the field pedopsychologie. Finally, the thesis uses the memories of a son František Čáda.