Zobrazit minimální záznam

Perception of perspective of rural life in adolescents
dc.contributor.advisorBendl, Stanislav
dc.creatorNěmcová, Radka
dc.date.accessioned2017-05-08T18:04:51Z
dc.date.available2017-05-08T18:04:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50578
dc.description.abstractTéma: Vnímání perspektivy života na venkově u adolescentů Anotace v českém jazyce: Bakalářská práce je zaměřena na vnímání perspektivy života na venkově u adolescentů. Cílem práce bylo zjistit, zda si mladí lidé vybrané věkové kategorie spojují svoji budoucnost se životem na venkově, a jak se jim na vesnici žije v současné době. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historii venkova, jeho rysy, trávení volného času mladých lidí na venkově, problematiku nezaměstnanosti, rozdíly mezi vesnicí a městem a potenciální perspektivu venkova. Praktická část se zabývá samotným výzkumem. Byl prováděn kvalitativní metodologií pomocí rozhovorů. Z celého výzkumu vyplývá, že mladí lidé preferují do budoucna život na venkově, i přes negativní faktory, jakými jsou nedostatek pracovních příležitostí nebo málo možností ke kulturnímu vyžití. Vede je k tomu především spokojenost s venkovským životem, zakořeněnost a názor, že vesnický život je přirozenějším stylem života. Velmi však také záleží na osobnosti jedince, jeho volních vlastnostech a ambicích.cs_CZ
dc.description.abstractTheme: Perception of perspective of rural life in adolescents. Annotation: This bachelor thesis is focused on perception of perspective of rural life in adolescents. Aims and objectives were to find out how young people of the said age group associate their future life with countryside and if they are satisfied living there now. The project is divided into theoretical and practical aspects. The theoretical aspect describes the history, problems of unemployment, differences between living in country and a town and potential perspective of countryside. The practical aspect involves research. The qualitative methodology used was interviews. The result of whole research methodology was that the majority of young people prefer living in the countryside despite negative factors which are shortage of working opportunities and lack of social activities. This preference was due to presence of strong family roots and life being closer to nature. It mainly depends upon personality, will and ambition of an individual. /en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvenkovcs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectnezaměstnanostcs_CZ
dc.subjectpříbuzenské vztahycs_CZ
dc.subjectcountrysideen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectleisure timeen_US
dc.subjectunemploymenten_US
dc.subjectrelations shipsen_US
dc.titleVnímání perspektivy života na venkově u adolescentůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-09
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88728
dc.title.translatedPerception of perspective of rural life in adolescentsen_US
dc.contributor.refereeMojžíšová, Jarmila
dc.identifier.aleph001424275
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplineVychovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programVychovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTéma: Vnímání perspektivy života na venkově u adolescentů Anotace v českém jazyce: Bakalářská práce je zaměřena na vnímání perspektivy života na venkově u adolescentů. Cílem práce bylo zjistit, zda si mladí lidé vybrané věkové kategorie spojují svoji budoucnost se životem na venkově, a jak se jim na vesnici žije v současné době. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historii venkova, jeho rysy, trávení volného času mladých lidí na venkově, problematiku nezaměstnanosti, rozdíly mezi vesnicí a městem a potenciální perspektivu venkova. Praktická část se zabývá samotným výzkumem. Byl prováděn kvalitativní metodologií pomocí rozhovorů. Z celého výzkumu vyplývá, že mladí lidé preferují do budoucna život na venkově, i přes negativní faktory, jakými jsou nedostatek pracovních příležitostí nebo málo možností ke kulturnímu vyžití. Vede je k tomu především spokojenost s venkovským životem, zakořeněnost a názor, že vesnický život je přirozenějším stylem života. Velmi však také záleží na osobnosti jedince, jeho volních vlastnostech a ambicích.cs_CZ
uk.abstract.enTheme: Perception of perspective of rural life in adolescents. Annotation: This bachelor thesis is focused on perception of perspective of rural life in adolescents. Aims and objectives were to find out how young people of the said age group associate their future life with countryside and if they are satisfied living there now. The project is divided into theoretical and practical aspects. The theoretical aspect describes the history, problems of unemployment, differences between living in country and a town and potential perspective of countryside. The practical aspect involves research. The qualitative methodology used was interviews. The result of whole research methodology was that the majority of young people prefer living in the countryside despite negative factors which are shortage of working opportunities and lack of social activities. This preference was due to presence of strong family roots and life being closer to nature. It mainly depends upon personality, will and ambition of an individual. /en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014242750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV