Vstup nešestiletých dětí do ZŠ
Under six years old childrens admission to primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50573Identifikátory
SIS: 83373
Katalog UK: 990014278350106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kucharská, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
26. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vstup nešestiletých dětí do ZŠKlíčová slova (anglicky)
entry child to primary school, under six years old childernVstup nešestiletých dětí do ZŠ 1 Monika Musilová Abstrakt Cílem teoretické části práce je zjistit, jak je v odborné literatuře pojednán fakt předčasného nástupu dítěte do školy. Tyto literární nálezy jsou konfrontovány s daty v empirické části práce, které byly získány na základě rozhovorů s dětmi, rodiči a učitelkami mající s předčasným vstupem do školy zkušenost. Rozhovory byly realizovány se dvěma rodinami. Zjistili jsme, že v obou případech byl hlavním důvodem vstupu zájem o četbu a čtení dítěte a obavy rodičů z nudy dítěte ve škole. Z rozhovorů také vyplynulo, že tato volba je přísně individuální a vyžaduje komplexní posouzení řady aspektů.
Vstup nešestiletých dětí do ZŠ 1 Monika Musilová Abstract The aim of the theoretical part is to find out, how the literature deals with the fact of under six years old children entering school. The literature findings are confronted with the empirical dates, which were obtained from interviews with children, parents and teachers having experience with the early school entering. Interviews were made with two families. We found that in both cases, the main reason for the early entry was the interest of children in reading. Parents were also worried that the chidren would be bored at school.. The interviews also showed that this choice is strictly individual and requires a comprehensive assessment of many aspects.
