Pozornost u předškolních dětí
Attention in preschool children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50018Identifikátory
SIS: 112052
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Viktorová, Ida
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní dětiKlíčová slova (anglicky)
attention, attention characteristics, pre-school childrenčesky Hlavním úkolem bakalářské práce je zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popis období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část, se poté zabývá empirickým výzkumem s předškolními dětmi. Dětem v mateřské škole byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti. Tyto testy byly poté vyhodnocovány a zpracovány. Byly zjišťovány rozdíly v plnění úkolů mezi jednotlivými dětmi a mezi třemi stanovenými skupinami dětí. Bakalářská práce hledá odpověď na otázku, jaké jsou rozdíly mezi čtyřletými, pětiletými a šestiletými dětmi a porovnává výkon a úroveň pozornosti mezi jednotlivými skupinami dětí. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní děti
English abstrakt The main task of the thesis is to identify and measure the attention of children of preschool age. It is divided into two parts. Theoretical part, which is devoted to the definition of attention, provides a comprehensive overview of the history beginning with the issue, describes the different types, characteristics, attention disorders and conditions affecting the attention. An integral part is a description of the preschool child and work with children of preschool age. The second part of the research, then engaged in empirical research with preschool children. Children in kindergarten were placed on various characteristics of the tests of attention. These tests were then evaluated and processed. Were investigated differences in tasks between children and between the three established groups of children Bachelor thesis aims to answer the question, what are the differences between the four-year, five year old and six year old children and compares the performance and level of awareness among different groups of children. Key words: attention, attention characteristics, pre-school children