Zobrazit minimální záznam

Children from minorities and their adaptation on the conditions of Czech primary school
dc.contributor.advisorLevínská, Markéta
dc.creatorVeselá, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-08T15:00:25Z
dc.date.available2017-05-08T15:00:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49870
dc.description.abstractTato práce se zabývá žáky-cizinci, kteří docházejí do české školy, konkrétně žáky 5. třídy. Jejím cílem bylo zaměřit se na různé aspekty, které se podílí na procesu adaptace žáka-cizince na prostředí české třídy. Šlo zde o získání přehledu o problémech, které žáky-cizince potkávají, a podmínkách, které proces začleňování žáků ovlivňují. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, stručně nahlíží do legislativního uspořádání, dále se zabývá možnými problémy v rámci adaptačního procesu, interkulturními kompetencemi a též například Allportovým pojetím předsudků a teorií jejich redukce. Vlastní výzkum vychází z rozhovorů s žáky- cizinci a zmapování struktury vztahů prostřednictvím sociometrického dotazníku. Výsledkem této práce jsou data kvalitativního charakteru, která poskytují náhled do prostředí jedné multikulturní třídy se zaměřením na pozice žáků-cizinců.cs_CZ
dc.description.abstractThis paper is concerned with pupils-foreigners who attend Czech basic school, specifically pupils of the fifth class. Its focus is to examine the different aspects of the adaptation process of foreign pupils in the Czech curriculum. The goal is to obtain a summary of problems that pupil-foreigner encounters, and conditions that influence the process of adaptation. Theoretical part is dedicated to basic definitions, some legislative issues, possible problems in terms of adaptation process, intercultural competences and also for example Allport's meaning of prejudices and theory of their reduction. The research involved interviews with pupils-foreigners and mapping of structure of relations through the sociometric questionnaire. Results of this paper are data of qualitative character that give us view in enviroment of one multiculture class, with focus on pupils-foreigners positions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAdaptace dětí z menšinových skupin na podmínky základní školy v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83739
dc.title.translatedChildren from minorities and their adaptation on the conditions of Czech primary schoolen_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
dc.identifier.aleph001394228
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá žáky-cizinci, kteří docházejí do české školy, konkrétně žáky 5. třídy. Jejím cílem bylo zaměřit se na různé aspekty, které se podílí na procesu adaptace žáka-cizince na prostředí české třídy. Šlo zde o získání přehledu o problémech, které žáky-cizince potkávají, a podmínkách, které proces začleňování žáků ovlivňují. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, stručně nahlíží do legislativního uspořádání, dále se zabývá možnými problémy v rámci adaptačního procesu, interkulturními kompetencemi a též například Allportovým pojetím předsudků a teorií jejich redukce. Vlastní výzkum vychází z rozhovorů s žáky- cizinci a zmapování struktury vztahů prostřednictvím sociometrického dotazníku. Výsledkem této práce jsou data kvalitativního charakteru, která poskytují náhled do prostředí jedné multikulturní třídy se zaměřením na pozice žáků-cizinců.cs_CZ
uk.abstract.enThis paper is concerned with pupils-foreigners who attend Czech basic school, specifically pupils of the fifth class. Its focus is to examine the different aspects of the adaptation process of foreign pupils in the Czech curriculum. The goal is to obtain a summary of problems that pupil-foreigner encounters, and conditions that influence the process of adaptation. Theoretical part is dedicated to basic definitions, some legislative issues, possible problems in terms of adaptation process, intercultural competences and also for example Allport's meaning of prejudices and theory of their reduction. The research involved interviews with pupils-foreigners and mapping of structure of relations through the sociometric questionnaire. Results of this paper are data of qualitative character that give us view in enviroment of one multiculture class, with focus on pupils-foreigners positions.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013942280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV