Show simple item record

Perception and coping with the specific learning disabilities impacts on everyday life of children with this diagnosis
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorVilímová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-08T13:39:09Z
dc.date.available2017-05-08T13:39:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49546
dc.description.abstractNÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky loňského výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Perception and coping with the specific learning disabilities impacts on everyday life of children with this diagnosis. ABSTRACT This text is focused on recognition of impacts of the specific learning disabilities on everyday life as the children with this diagnosis themselves see it and the strategies used by these children in order to cope with these disabilities. The theoretical part summarizes the necessary knowledge of the early school age developmental stage, the interaction of a child with the family, and briefly the stress and the coping. The results of last year's mothers of specific learning disabilities diagnosed children research are also presented. The empirical part is based on semi-structured interviews with six children diagnosed with the specific learning disabilities attending fourth or fifth grade of primary school. Based on it's qualitative analysis, the thesis attempts to clarify how the specific learning disabilities diagnosed children perceive and experience the impacts of this disabilities on them and how do they cope with it. KEYWORDS specific learning disabilities (SLD), child, family, school, failures, coping strategyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učení (SPU)cs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectneúspěchycs_CZ
dc.subjectstrategie zvládání (coping)cs_CZ
dc.subjectspecific learning disabilities (SLD)en_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectfailuresen_US
dc.subjectcoping strategyen_US
dc.titlePercepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-28
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83115
dc.title.translatedPerception and coping with the specific learning disabilities impacts on everyday life of children with this diagnosisen_US
dc.contributor.refereeŠpačková, Klára
dc.identifier.aleph001472282
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky loňského výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Perception and coping with the specific learning disabilities impacts on everyday life of children with this diagnosis. ABSTRACT This text is focused on recognition of impacts of the specific learning disabilities on everyday life as the children with this diagnosis themselves see it and the strategies used by these children in order to cope with these disabilities. The theoretical part summarizes the necessary knowledge of the early school age developmental stage, the interaction of a child with the family, and briefly the stress and the coping. The results of last year's mothers of specific learning disabilities diagnosed children research are also presented. The empirical part is based on semi-structured interviews with six children diagnosed with the specific learning disabilities attending fourth or fifth grade of primary school. Based on it's qualitative analysis, the thesis attempts to clarify how the specific learning disabilities diagnosed children perceive and experience the impacts of this disabilities on them and how do they cope with it. KEYWORDS specific learning disabilities (SLD), child, family, school, failures, coping strategyen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV