Zobrazit minimální záznam

Organ Accompaniment of Massliturgy and New Liturgical Songs
dc.contributor.advisorStříteská, Leona
dc.creatorNáměstek, Vít
dc.date.accessioned2017-05-08T12:55:14Z
dc.date.available2017-05-08T12:55:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49352
dc.description.abstractK DIPLOMOVÉ PRÁCI "VARHANNÍ DOPROVÁZENÍ LITURGIE MŠE SVATÉ A NOVÉ LITURGICKÉ PÍSNĚ" Vít Náměstek PedF UK Tato diplomová práce je snahou o zduchovnění služby varhanního doprovázení mešní liturgie. Tuto službu představuje jako poslání směřující ke specifickému druhu hlásání evangelia. Ozřejmuje její spirituální aspekty na platformě teologického výkladu, a to nejprve liturgie samotné, a následně významu liturgické hudby. Liturgická hudba je zde vyzdvižena jako integrální podstatná součást bohoslužebného obřadu. Je zdůrazněn její vertikální směr jako umění sakrálního. V praktické části práce je v hrubších rysech uveden popis doprovodu všech konkrétních částí mše tak, aby z něho vysvítal žádoucí charakter liturgické varhanní hry. Tento popis pak zohledňuje rozdílnost způsobů hry v závislosti na liturgickém období a na stupni liturgické významnosti dne. Tvůrčí část práce přináší 3 nové bohoslužebné písně. U každé z nich je představen nápěv a text, návrh harmonisace a hudebně-teologická analýza, u třetí pak písně je navíc připojena sborová sazba jako varianta pro provádění písně smíšeným sborem a capella. Hudebně-teologické analýzy zde osvětlují přímé propojení melodické a harmonické výstavby s výstavbou textovou. Zároveň jsou teologickou apologií správnosti významu textů, a to jak samých o sobě, tak i v...cs_CZ
dc.description.abstractTO THESIS "THE ORGAN ACCOMPANIMENT OF MASSLITURGY AND NEW LITURGICAL SONGS" Vít Náměstek PedF UK This thesis is going to pursue a task of the right modes of organ accompaniment of massliturgy. It describes the desirable style and character of accompaniment component parts of ceremony to make the organ play not to be for itself only, but to let it become the thing, that it schould be: The organ play has to create an organic complex with the liturgy. The work makes the direction of the play concrete and accent the sensitivity not only for pure substance of the holy mass, but also depending on liturgical day and season. It is focus on the main prelude and main postlude, on perticular preludes, postludes and interludes during the ceremony, and on accompaniments of the responses, acclamations and also solo celebrant's singing - that means on the parts, which aren't mostly mentioned in publications of organ accompaniment. The creative part of the work includes 3 new songs for worship: their tunes and lyrics , harmonization and music-theological analysis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdoprovodcs_CZ
dc.subjectvarhanycs_CZ
dc.subjectliturgiecs_CZ
dc.subjectpíseňcs_CZ
dc.subjectmšecs_CZ
dc.subjectaccompanimenten_US
dc.subjectorganen_US
dc.subjectliturgyen_US
dc.subjectsongen_US
dc.subjectmassen_US
dc.titleVarhanní doprovázení liturgie mše svaté a nové liturgické písněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-17
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId118189
dc.title.translatedOrgan Accompaniment of Massliturgy and New Liturgical Songsen_US
dc.contributor.refereeNedělka, Michal
dc.identifier.aleph001425739
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csK DIPLOMOVÉ PRÁCI "VARHANNÍ DOPROVÁZENÍ LITURGIE MŠE SVATÉ A NOVÉ LITURGICKÉ PÍSNĚ" Vít Náměstek PedF UK Tato diplomová práce je snahou o zduchovnění služby varhanního doprovázení mešní liturgie. Tuto službu představuje jako poslání směřující ke specifickému druhu hlásání evangelia. Ozřejmuje její spirituální aspekty na platformě teologického výkladu, a to nejprve liturgie samotné, a následně významu liturgické hudby. Liturgická hudba je zde vyzdvižena jako integrální podstatná součást bohoslužebného obřadu. Je zdůrazněn její vertikální směr jako umění sakrálního. V praktické části práce je v hrubších rysech uveden popis doprovodu všech konkrétních částí mše tak, aby z něho vysvítal žádoucí charakter liturgické varhanní hry. Tento popis pak zohledňuje rozdílnost způsobů hry v závislosti na liturgickém období a na stupni liturgické významnosti dne. Tvůrčí část práce přináší 3 nové bohoslužebné písně. U každé z nich je představen nápěv a text, návrh harmonisace a hudebně-teologická analýza, u třetí pak písně je navíc připojena sborová sazba jako varianta pro provádění písně smíšeným sborem a capella. Hudebně-teologické analýzy zde osvětlují přímé propojení melodické a harmonické výstavby s výstavbou textovou. Zároveň jsou teologickou apologií správnosti významu textů, a to jak samých o sobě, tak i v...cs_CZ
uk.abstract.enTO THESIS "THE ORGAN ACCOMPANIMENT OF MASSLITURGY AND NEW LITURGICAL SONGS" Vít Náměstek PedF UK This thesis is going to pursue a task of the right modes of organ accompaniment of massliturgy. It describes the desirable style and character of accompaniment component parts of ceremony to make the organ play not to be for itself only, but to let it become the thing, that it schould be: The organ play has to create an organic complex with the liturgy. The work makes the direction of the play concrete and accent the sensitivity not only for pure substance of the holy mass, but also depending on liturgical day and season. It is focus on the main prelude and main postlude, on perticular preludes, postludes and interludes during the ceremony, and on accompaniments of the responses, acclamations and also solo celebrant's singing - that means on the parts, which aren't mostly mentioned in publications of organ accompaniment. The creative part of the work includes 3 new songs for worship: their tunes and lyrics , harmonization and music-theological analysis.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990014257390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV