Výuka lyžování předškolních dětí
Skiing instruction pre-school children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49319Identifikátory
SIS: 100214
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černý, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
11. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
lyžování dětí, předškolní věk, lyžařský výcvik, míra pohybových dovedností, motorika - psychika - socializace v RVP PVKlíčová slova (anglicky)
Skiing of children, pre-school age, skiing course, exercise, the degree of locomotive skills, movement - psychic state - socialization, RVP PV (i.e. The General Educational Programme for Pre-school Education)Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Zabývá se řešením hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích u dětí předškolního věku, jak k vyšší úrovni pomáhá organizovaný lyžařský výcvik pořádaný mateřskou školou a jaký vliv může mít i tento nácvik lyžařských dovedností na poznávací schopnosti a sociální stránku osobnosti dítěte. První část obsahuje teoretické informace čerpané z bibliografických pramenů pedagogiky, psychologie, antropomotoriky, tělesné výchovy a sportu. Obsah postupuje od obecné první kapitoly mateřské školy s její vzdělávací koncepcí, k režimu, organizačním formám tělesné výchovy a pohybu předškolního dítěte. Na ni navazuje druhá kapitola konkrétnějšího tématu k lyžování dětí. Vychází z vývoje motoriky přes učení až po její hodnocení motorických dovedností na lyžích. Provázanost mezi jednotlivými kapitolami vidím v nalezení kritérií pro hodnocení úrovně pohybových dovedností, poznávacích schopností a socializace v kurikulárním dokumentu RVP PV. V praktické části je popsán akční výzkum na zúčastněné skupině dětí předškolního věku s podrobně zpracovanými výsledky hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích. V jednotlivých podkapitolách je porovnána úroveň lyžařských dovedností mezi věkem a pohlavím dětí, hodnocena závislost mezi počáteční...
The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. It deals with the solution to assess the level of physical skills combined with preschool children, as a higher level of organized skiing helps training organized by kindergarten and what effect this can have skiing skills training on cognitive abilities and social side of the child's personality. The first section contains theoretical information drawn from the bibliographic sources of pedagogy, psychology, antropomotoriky, physical education and sport. Proceeds from the general content of the first chapter of her kindergarten educational concepts of the system, organizational forms of physical education and movement preschool child. It is followed by the second chapter a more specific topic for skiing children. Based on the development of motor skills through learning to its evaluation of motor skills on skis. Linkages between individual chapters see you in finding criteria for assessing the level of motor skills, cognitive skills and socialization in FEP PE curriculum. The practical part describes the action research group involved in preschool children with processed results of a detailed assessment of the level of motor skills on skis. At each level of subchapters is compared to skiing skills between age and sex of children,...