Dramatická výchova a literární příběh v mateřské škole - v díle Zdeňka Svěráka
Drama in education and literary story in a nursery school - in the works of Zdeněk Svěrák
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49313Identifikátory
SIS: 82950
Katalog UK: 990014318780106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Radmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Zdeněk Svěrák, dětská literatura, literární text, dramatická výchova, dramatická hra, mateřská škola, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, tematický celek, klíčové kompetenceKlíčová slova (anglicky)
Zdeněk Svěrák, children's literature, literary text, dramatic education, dramatic play, nursery school, The Framework Education Programme for Preschool Education (FEP PE), child of preschool age, thematic unit, key competencesDiplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění díla Zdeňka Svěráka v dramatické výchově v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty informace o životě a díle Zdeňka Svěráka a poznatky o možnostech využití literárního příběhu v mateřské škole s uplatněním metod dramatické výchovy. Dále jsou popsány vývojové zákonitosti dítěte předškolního věku a jejich význam pro dramatickou výchovu. V praktické části DP jsou na podkladě knih Zdeňka Svěráka zpracovány a zreflektovány tematické celky, v nichž byly využity metody dramatické výchovy. V závěru DP jsou vyhodnoceny poznatky, ke kterým jsem na základě realizace tematických celků dospěla.
This thesis deals with the possibilities of application of Zdenek Sverak's work in a kindergarten drama education. The theoretical section summarizes the information about the life and works of Zdenek Sverak and the findings regarding the possibility of using a literary narrative in a kindergarten, while applying the methods of drama education. There follows a description of the developmental patterns of preschool children and their significance for the drama education. The practical part of the thesis uses the books of Zdenek Sverak to process and reflect upon thematic units, in which the drama education methods were used. At the conclusion of the thesis, there is an evaluation of the research observations, obtained during my implementation of the thematic units.
